dc.contributor.author |
ȘEREMET, Ileana Simona |
|
dc.contributor.author |
FRANȚUZAN, Ludmila |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-27T11:22:45Z |
|
dc.date.available |
2025-06-27T11:22:45Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
ȘEREMET, Ileana Simona și FRANȚUZAN, Ludmila. Tendințe de dezvoltare a procesului educațional în R. Moldova: învățarea sustenabilă și abordările STEM/STEAM. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 61-69. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7672 |
|
dc.description |
The current trends in 21st-century education increasingly call for new approaches to learning and the design of new educational experiences. Thus, it is necessary to reflect on the school curriculum as a whole, to clearly differentiate between the quality and effectiveness of learning and the new means of learning, following contemporary society. In other words, concepts such as STEM, STEAM, and the use of technology are considered necessary, in the context of the development of sustainable learning. The article examines the concepts of sustainable learning and STEAM education as innovative approaches in the field of education in the Republic of Moldova. At the same time, a practical model for implementing STEAM activities in the educational process is presented. |
en_US |
dc.description.abstract |
Tendințele din educație din secolul XXI solicită tot mai mult noi abordări ale învățării și proiectarea de noi experiențe educaționale. Astfel, este necesar să reflectăm asupra curriculumu-lui școlar în ansamblu, astfel încât să facem o diferențiere clară asupra calității și eficacității învățării și noile mijloace de învățare, în conformitate cu societatea contemporană. Cu alte cuvinte, conceptele precum STEM, STEAM, utilizarea tehnologiei sunt considerate necesare, în contextul dezvoltării învățării sustenabile. Articolul examinează conceptele de învățarea sustenabilă și educația STEAM drept abordări inovative în domeniul educației din R. Moldova. Totodată este prezentat un model practic de implementarea a activităților STEAM în cadrul procesului educațional. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație globală |
en_US |
dc.subject |
Învățarea sustenabila |
en_US |
dc.subject |
Competențe cheie |
en_US |
dc.subject |
Competențe transversale |
en_US |
dc.subject |
STEM/STEAM |
en_US |
dc.subject |
Global education |
en_US |
dc.subject |
Sustainable learning |
en_US |
dc.subject |
Key skills |
en_US |
dc.subject |
Transversal skills |
en_US |
dc.title |
Tendințe de dezvoltare a procesului educațional în R. Moldova: învățarea sustenabilă și abordările STEM/STEAM |
en_US |
dc.title.alternative |
Tendency in the development of the educational process in the Republic of Moldova: sustainable learning and STEM/STEAM approaches |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |