REPOZITORIU UPSC

Modularea densității și gravitației semantice în predarea chimiei: strategii pentru construirea cunoașterii științifice

Show simple item record

dc.contributor.author FERREIRA, Naylson
dc.contributor.author MIRAVETI CARRIELLO, Giovanni
dc.contributor.author DOS SANTOS Junior, João Batista
dc.date.accessioned 2025-06-26T10:43:50Z
dc.date.available 2025-06-26T10:43:50Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation FERREIRA, Naylson, MIRAVETI CARRIELLO, Giovanni și DOS SANTOS Junior, João Batista. Modularea densității și gravitației semantice în predarea chimiei: strategii pentru construirea cunoașterii științifice. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 47-54. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-245-5
dc.identifier.isbn 978-9975-48-249-3
dc.identifier.isbn 978-9975-48-248-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7669
dc.description Acest studiu analizează modularea densității și gravității semantice în predarea chimiei, evidențiind rolul său în legitimarea cunoașterii științifice. Analiza discursului profesorilor în formare relevă importanța ajustării nivelului de abstractizare la cunoștințele anterioare ale elevilor, facilitând o învățare semnificativă. Rezultatele subliniază importanța undelor semantice în tranziția între cunoștințele cotidiene și cele specializate. Studiul reafirmă necesitatea ca programele de formare a profesorilor să promoveze utilizarea strategică a limbajului științific, asigurând accesibilitate fără a compromite rigoarea epistemologică. en_US
dc.description.abstract This study examines the modulation of semantic density and gravity in chemistry teaching, emphasizing its role in the legitimation of scientific knowledge. The analysis of pre-service teachers’ discourse reveals the importance of adjusting abstraction levels to students' prior knowledge, enhancing meaningful learning. The results highlight the relevance of semantic waves in facilitating transitions between everyday and specialized knowledge. This study reinforces the need for teacher education programs to develop strategic use of scientific language, ensuring accessibility while maintaining epistemological rigor. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Semantic waves en_US
dc.subject Semantic density en_US
dc.subject Chemistry teaching en_US
dc.subject Unde semantice en_US
dc.subject Densitate semantică en_US
dc.subject Predarea chimiei en_US
dc.title Modularea densității și gravitației semantice în predarea chimiei: strategii pentru construirea cunoașterii științifice en_US
dc.title.alternative The modulation of semantic density and gravity in chemistry teaching: strategies for the construction of scientific knowledge en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account