dc.contributor.author |
FERREIRA, Naylson |
|
dc.contributor.author |
MIRAVETI CARRIELLO, Giovanni |
|
dc.contributor.author |
DOS SANTOS Junior, João Batista |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-26T10:43:50Z |
|
dc.date.available |
2025-06-26T10:43:50Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
FERREIRA, Naylson, MIRAVETI CARRIELLO, Giovanni și DOS SANTOS Junior, João Batista. Modularea densității și gravitației semantice în predarea chimiei: strategii pentru construirea cunoașterii științifice. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 47-54. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7669 |
|
dc.description |
Acest studiu analizează modularea densității și gravității semantice în predarea chimiei, evidențiind rolul său în legitimarea cunoașterii științifice. Analiza discursului profesorilor în formare relevă importanța ajustării nivelului de abstractizare la cunoștințele anterioare ale elevilor, facilitând o învățare semnificativă. Rezultatele subliniază importanța undelor semantice în tranziția între cunoștințele cotidiene și cele specializate. Studiul reafirmă necesitatea ca programele de formare a profesorilor să promoveze utilizarea strategică a limbajului științific, asigurând accesibilitate fără a compromite rigoarea epistemologică. |
en_US |
dc.description.abstract |
This study examines the modulation of semantic density and gravity in chemistry teaching, emphasizing its role in the legitimation of scientific knowledge. The analysis of pre-service teachers’ discourse reveals the importance of adjusting abstraction levels to students' prior knowledge, enhancing meaningful learning. The results highlight the relevance of semantic waves in facilitating transitions between everyday and specialized knowledge. This study reinforces the need for teacher education programs to develop strategic use of scientific language, ensuring accessibility while maintaining epistemological rigor. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Semantic waves |
en_US |
dc.subject |
Semantic density |
en_US |
dc.subject |
Chemistry teaching |
en_US |
dc.subject |
Unde semantice |
en_US |
dc.subject |
Densitate semantică |
en_US |
dc.subject |
Predarea chimiei |
en_US |
dc.title |
Modularea densității și gravitației semantice în predarea chimiei: strategii pentru construirea cunoașterii științifice |
en_US |
dc.title.alternative |
The modulation of semantic density and gravity in chemistry teaching: strategies for the construction of scientific knowledge |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |