REPOZITORIU UPSC

O abordare a obiectivelor de dezvoltare durabilă în liceu bazată pe producerea de texte

Show simple item record

dc.contributor.author RIOS MELO, Marlene
dc.contributor.author LUBKE, Adriane
dc.contributor.author DA PAZ SANTOS, Éverton
dc.date.accessioned 2025-06-26T10:09:36Z
dc.date.available 2025-06-26T10:09:36Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation RIOS MELO, Marlene Carla și LUBKE, Adriane. O abordare a obiectivelor de dezvoltare durabilă în liceu bazată pe producerea de texte. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 38-46. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-245-5
dc.identifier.isbn 978-9975-48-249-3
dc.identifier.isbn 978-9975-48-248-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7668
dc.description Obiectivul acestui articol a fost de a analiza impactul implementării unui proiect de extindere bazat pe Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU (2015) într-o școală publică de stat din interiorul Rio Grande do Sul, Brazilia. Cercetarea a luat în considerare performanța unei profesoare de scriere și producția textuală a elevilor săi din anul 3 de liceu. Pentru a susține studiul, am folosit două rapoarte ale Organizației Națiunilor Unite (ONU, 2015; ONU, 2020), care subliniază necesitatea unor parteneriate între guverne, societatea civilă și acțiuni individuale și educaționale pentru a promova societăți durabile. Rezultatele producțiilor textuale au evidențiat o bogăție argumentativă și o structură logică, demonstrând capacitatea elevilor de a-și apăra punctele de vedere. Timpul dedicat proiectului a arătat că educația civică și dezvoltarea capacității decizionale necesită un proces continuu și consecvent. Educația, în acest context, joacă un rol esențial în creșterea gradului de conștientizare și implicarea elevilor în construirea unei societăți mai echitabile și mai durabile. en_US
dc.description.abstract The objective of this article was to analyze the impacts of the implementation of an extension project based on the UN Sustainable Development Goals (SDGs) (2015) in a state public school in the interior of Rio Grande do Sul, Brazil. The research considered the performance of a writing teacher and the textual production of her students in the 3rd year of high school. To support the study, we used two reports from the United Nations (ONU, 2015; ONU, 2020), which emphasize the need for partnerships between governments, civil society, and individual and educational actions to promote sustainable societies. The results of the textual productions revealed an argumentative richness and a logical structure, demonstrating the students' ability to defend their points of view. The time dedicated to the project showed that citizenship education and the development of decision-making capacity require a continuous and consistent process. Education, in this context, plays an essential role in raising awareness and engaging students to build a fairer and more sustainable society. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Textual Production en_US
dc.subject Critical Thinking en_US
dc.subject ODS en_US
dc.subject Citizenship en_US
dc.subject Decision Making en_US
dc.subject Producție textuală en_US
dc.subject Gândire critică en_US
dc.subject Cetățenie en_US
dc.subject Luarea deciziilor en_US
dc.title O abordare a obiectivelor de dezvoltare durabilă în liceu bazată pe producerea de texte en_US
dc.title.alternative An approach to the sustainable development goals in high school based on the production of texts en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account