dc.contributor.author |
CAZACIOC, Nadejda |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-26T09:32:56Z |
|
dc.date.available |
2025-06-26T09:32:56Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
CAZACIOC, Nadejda. Rolul educației STEAM în formarea competențelor profesionale în domeniul Științe ale Naturii. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 24-30. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7666 |
|
dc.description |
Vocational training is a complex process that involves the development of technical, cognitive and socio-emotional competences necessary to adapt to the dynamic requirements of the labor market. The STEAM educational concept provides an interdisciplinary framework that integrates innovative approaches for the development of professional competences, especially in the field of Natural Sciences. By integrating scientific disciplines such as chemistry, biology and physics with technology and art, STEAM creates unique opportunities for the application of theoretical knowledge in practical contexts. This approach not only stimulates interest in the natural sciences, but also trains functional skills for the contemporary labor market, such as problem solving, innovation and interdisciplinary collaboration. The paper analyzes the contribution of the STEAM model to vocational training, highlighting the connections between theoretical education and practical application, as well as its impact on entrepreneurial, research and innovation skills. |
en_US |
dc.description.abstract |
Formarea profesională reprezintă un proces complex care presupune dezvoltarea competențelor tehnice, cognitive și socio-emoționale necesare adaptării la cerințele dinamice ale pieței muncii. Conceptul educațional STEAM oferă un cadru interdisciplinar care integrează abordări inovatoare pentru dezvoltarea competențelor profesionale, în special în domeniul Științelor Naturii. Prin integrarea disciplinelor științifice precum chimia, biologia și fizica cu tehnologia și arta, STEAM creează oportunități unice pentru aplicarea cunoștințelor teoretice în contexte practice. Această abordare nu doar stimulează interesul pentru domeniul științe ale naturii, ci și formează competențe funcționale pentru piața muncii contemporană, cum ar fi soluționarea problemelor, inovarea și colaborarea interdisciplinară. Lucrarea analizează contribuția modelului STEAM la formarea profesională, subliniind conexiunile dintre educația teoretică și aplicabilitatea practicată, precum și impactul acestuia asupra abilităților antreprenoriale, de cercetare și inovare. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație STEAM |
en_US |
dc.subject |
Formare profesională |
en_US |
dc.subject |
Competențe profesionale |
en_US |
dc.subject |
Științe ale naturii |
en_US |
dc.subject |
STEAM education |
en_US |
dc.subject |
Vocational training |
en_US |
dc.subject |
Vocational skills |
en_US |
dc.subject |
Natural sciences |
en_US |
dc.title |
Rolul educației STEAM în formarea competențelor profesionale în domeniul Științe ale Naturii |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of STEAM education in training professional competences in the field of Natural Sciences |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |