REPOZITORIU UPSC

Rolul educației STEAM în formarea competențelor profesionale în domeniul Științe ale Naturii

Show simple item record

dc.contributor.author CAZACIOC, Nadejda
dc.date.accessioned 2025-06-26T09:32:56Z
dc.date.available 2025-06-26T09:32:56Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation CAZACIOC, Nadejda. Rolul educației STEAM în formarea competențelor profesionale în domeniul Științe ale Naturii. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 24-30. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-245-5
dc.identifier.isbn 978-9975-48-249-3
dc.identifier.isbn 978-9975-48-248-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7666
dc.description Vocational training is a complex process that involves the development of technical, cognitive and socio-emotional competences necessary to adapt to the dynamic requirements of the labor market. The STEAM educational concept provides an interdisciplinary framework that integrates innovative approaches for the development of professional competences, especially in the field of Natural Sciences. By integrating scientific disciplines such as chemistry, biology and physics with technology and art, STEAM creates unique opportunities for the application of theoretical knowledge in practical contexts. This approach not only stimulates interest in the natural sciences, but also trains functional skills for the contemporary labor market, such as problem solving, innovation and interdisciplinary collaboration. The paper analyzes the contribution of the STEAM model to vocational training, highlighting the connections between theoretical education and practical application, as well as its impact on entrepreneurial, research and innovation skills. en_US
dc.description.abstract Formarea profesională reprezintă un proces complex care presupune dezvoltarea competențelor tehnice, cognitive și socio-emoționale necesare adaptării la cerințele dinamice ale pieței muncii. Conceptul educațional STEAM oferă un cadru interdisciplinar care integrează abordări inovatoare pentru dezvoltarea competențelor profesionale, în special în domeniul Științelor Naturii. Prin integrarea disciplinelor științifice precum chimia, biologia și fizica cu tehnologia și arta, STEAM creează oportunități unice pentru aplicarea cunoștințelor teoretice în contexte practice. Această abordare nu doar stimulează interesul pentru domeniul științe ale naturii, ci și formează competențe funcționale pentru piața muncii contemporană, cum ar fi soluționarea problemelor, inovarea și colaborarea interdisciplinară. Lucrarea analizează contribuția modelului STEAM la formarea profesională, subliniind conexiunile dintre educația teoretică și aplicabilitatea practicată, precum și impactul acestuia asupra abilităților antreprenoriale, de cercetare și inovare. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație STEAM en_US
dc.subject Formare profesională en_US
dc.subject Competențe profesionale en_US
dc.subject Științe ale naturii en_US
dc.subject STEAM education en_US
dc.subject Vocational training en_US
dc.subject Vocational skills en_US
dc.subject Natural sciences en_US
dc.title Rolul educației STEAM în formarea competențelor profesionale în domeniul Științe ale Naturii en_US
dc.title.alternative The role of STEAM education in training professional competences in the field of Natural Sciences en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account