dc.contributor.author |
BAZAN, Natalia |
|
dc.contributor.author |
CHIȘCA, Diana |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-26T09:08:38Z |
|
dc.date.available |
2025-06-26T09:08:38Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
BAZAN, Natalia și CHIȘCA, Diana. Experimentul chimic: cheia învățării active și a motivației elevilor pentru studiul chimiei. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 12-18. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7664 |
|
dc.description |
Learning real sciences, especially chemistry, can be challenging for many students. Curiosity is the inner drive for learning, essential in acquiring and exploring knowledge. Students learn chemitry more effectively through direct experiences, measuring, touching, observing, and recording data. These practical activities are fundamental in teaching chemistry, stimulating students' interest and motivation. The teacher organizes classroom instruction, including clear objectives and discussions that develop students' curiosity towards chemistry. Chemical experiments in school are not only a teaching method but also a valuable means of forming cognitive and practical skills, contributing to a deep understanding of chemical phenomena and the application of knowledge in daily life. |
en_US |
dc.description.abstract |
Învățarea științelor reale, în special a chimiei, poate fi o provocare pentru mulți elevi. Curiozitatea este impulsul interior pentru învățare, esențială în dobândirea și explorarea cunoștințelor. Elevii învață chimia mai eficient prin experiențe directe, măsurând, atingând, observând și înregistrând date. Aceste activități practice sunt fundamentale în predarea chimiei, stimulând interesul și motivația elevilor. Rolul profesorului este de a organiza instruirea în clasă, incluzând obiective clare și discuții care să dezvolte curiozitatea elevilor față de chimie. Experimentul chimic în școală nu este doar o metodă de instruire, ci și un mijloc valoros de formare a competențelor cognitive și practice, contribuind la o înțelegere profundă a fenomenelor chimice și la aplicarea cunoștințelor în viața cotidiană. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Învățare activă |
en_US |
dc.subject |
Experiment chimic |
en_US |
dc.subject |
Motivație |
en_US |
dc.subject |
Predarea chimiei |
en_US |
dc.subject |
Activități practice |
en_US |
dc.subject |
Active learning |
en_US |
dc.subject |
Chemical experiment |
en_US |
dc.subject |
Motivation |
en_US |
dc.subject |
Teaching chemistry |
en_US |
dc.subject |
Practical |
en_US |
dc.title |
Experimentul chimic: cheia învățării active și a motivației elevilor pentru studiul chimiei |
en_US |
dc.title.alternative |
Chemical experiment: the key to active learning and student motivation for the study of chemistry |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |