REPOZITORIU UPSC

Experimentul chimic: cheia învățării active și a motivației elevilor pentru studiul chimiei

Show simple item record

dc.contributor.author BAZAN, Natalia
dc.contributor.author CHIȘCA, Diana
dc.date.accessioned 2025-06-26T09:08:38Z
dc.date.available 2025-06-26T09:08:38Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation BAZAN, Natalia și CHIȘCA, Diana. Experimentul chimic: cheia învățării active și a motivației elevilor pentru studiul chimiei. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 12-18. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-245-5
dc.identifier.isbn 978-9975-48-249-3
dc.identifier.isbn 978-9975-48-248-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7664
dc.description Learning real sciences, especially chemistry, can be challenging for many students. Curiosity is the inner drive for learning, essential in acquiring and exploring knowledge. Students learn chemitry more effectively through direct experiences, measuring, touching, observing, and recording data. These practical activities are fundamental in teaching chemistry, stimulating students' interest and motivation. The teacher organizes classroom instruction, including clear objectives and discussions that develop students' curiosity towards chemistry. Chemical experiments in school are not only a teaching method but also a valuable means of forming cognitive and practical skills, contributing to a deep understanding of chemical phenomena and the application of knowledge in daily life. en_US
dc.description.abstract Învățarea științelor reale, în special a chimiei, poate fi o provocare pentru mulți elevi. Curiozitatea este impulsul interior pentru învățare, esențială în dobândirea și explorarea cunoștințelor. Elevii învață chimia mai eficient prin experiențe directe, măsurând, atingând, observând și înregistrând date. Aceste activități practice sunt fundamentale în predarea chimiei, stimulând interesul și motivația elevilor. Rolul profesorului este de a organiza instruirea în clasă, incluzând obiective clare și discuții care să dezvolte curiozitatea elevilor față de chimie. Experimentul chimic în școală nu este doar o metodă de instruire, ci și un mijloc valoros de formare a competențelor cognitive și practice, contribuind la o înțelegere profundă a fenomenelor chimice și la aplicarea cunoștințelor în viața cotidiană. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Învățare activă en_US
dc.subject Experiment chimic en_US
dc.subject Motivație en_US
dc.subject Predarea chimiei en_US
dc.subject Activități practice en_US
dc.subject Active learning en_US
dc.subject Chemical experiment en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Teaching chemistry en_US
dc.subject Practical en_US
dc.title Experimentul chimic: cheia învățării active și a motivației elevilor pentru studiul chimiei en_US
dc.title.alternative Chemical experiment: the key to active learning and student motivation for the study of chemistry en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account