dc.contributor.author |
BARBAROȘ Ninel |
|
dc.date.accessioned |
2017-06-27T07:38:34Z |
|
dc.date.available |
2017-06-27T07:38:34Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
BARBAROȘ, Ninel. Lesen als Kognitiontheorie und als Sozialisationsforchung. Vergleichsaspekte. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: 75 de ani de la fondare: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2015 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 2 (seria 17), p. 79-82. Bibliogr.- 4 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/759 |
|
dc.description.abstract |
În timp ce cercetările (PISA), privind promovarea lecturii în rândurile tinerilor din Europa,vizează mai mult extragerea corectă de informaţii din texte, cercetările de socializare a lecturii accentuează din în ce mai puternic manifestările active şi realizările constructive ale cititorilor.
Competenţa lectorală cuprinde, de asemenea, capacităţile motivaţional-emotive şi comunicativ-interactive. Prin urmare, competenţa lecturală e definită ca, capacitatea de a înţelege textul într-un anumit orizont cultural, unde se completează, se intersectează şi se intercalează: înţelegerea cognitivă a textului, participarea motivaţională şi emoţională, reflectarea şi comunicarea în continuare cu alţi cititori. |
en_US |
dc.language.iso |
de |
en_US |
dc.subject |
Limba germana |
en_US |
dc.subject |
Didactica limbii germane |
en_US |
dc.subject |
Didactica limbeii germane--lectura--competente |
en_US |
dc.subject |
Competente limgvistice--modele internationale--PISA |
en_US |
dc.subject |
Modele educationale--PISA--competente lingvistice |
en_US |
dc.subject |
Limba germana--texte--intelegere |
en_US |
dc.subject |
Limba germana--competente lecturale |
en_US |
dc.title |
Lesen als Kognitiontheorie und als Sozialisationsforchung. Vergleichsaspekte |
en_US |
dc.type |
Materialele Conferintei |
en_US |