REPOZITORIU UPSC

Raportul dintre ideologie și istorie în studiul problemelor controversate ale istoriei în cadrul disciplinei școlare Istoria românilor și universală

Show simple item record

dc.contributor.author LISNIC, Angela
dc.date.accessioned 2025-06-21T10:23:51Z
dc.date.available 2025-06-21T10:23:51Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation LISNIC, Angela. Raportul dintre ideologie și istorie în studiul problemelor controversate ale istoriei în cadrul disciplinei școlare Istoria românilor și universală. În: Probleme sensibile şi controversate ale societăţii contemporane : Materialele Conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională, Chişinău, 25-26 octombrie 2024. Chişinău : [S. n.], 2025 (CEP UPSC), pp. 545-550. ISBN 978-9975-48-237-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-237-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7585
dc.description În prezentul studiu se analizează conceptele teoretice și definițiile noțiunilor „ideologie”, „istorie” și „controversă istorică” în raport cu disciplina școlară Istoria românilor și universală. Necesitatea unei astfel de analize este dictată de obiectivele și activitățile instructiv-educative efectuate în cadrul disciplinei școlare Istoria românilor și universală. În studiu se demonstrează corelarea dintre aceste definiții teoretice, în special în studiul istoriei din școala contemporană. Se face o trecere în revistă a temelor și subiectelor din curriculumul național la subiectul cercetat. Totodată, se prezintă posibile subiecte și sugestii metodologice de lucru cu aceste definiții în cadrul disciplinei Istoria românilor și universală. Oportunitatea analizei este dictată și de necesitatea și importanța cunoașterii acestor definiții în vederea formării competențelor specifice la disciplina Istoria românilor și universală. en_US
dc.description.abstract The present study analyzes the theoretical concepts and the definition of the notion’s „ideology”, „history” and „historical controversy” in relation to the school subject „Romanian and universal history”. The need for such an approach to the analysis is dictated by the objectives and instructional educational activities carried out within the Romanian and universal history school discipline. The study demonstrates the correlation between these theoretical definitions and the correlation of these definitions in the study of history in the contemporary school. In the study, a review is made of the themes and subjects from the national curriculum to the researched subject. At the same time, possible topics and methodological suggestions for working with these definitions are presented within the discipline of Romanian and universal history. The opportunity of the analysis is also dictated by the necessity and importance of knowing these definitions in order to train specific skills in the discipline of Romanian and universal history. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Ideology en_US
dc.subject History en_US
dc.subject Controversial issues en_US
dc.subject Ideologie en_US
dc.subject Istorie en_US
dc.subject Probleme controversate en_US
dc.title Raportul dintre ideologie și istorie în studiul problemelor controversate ale istoriei în cadrul disciplinei școlare Istoria românilor și universală en_US
dc.title.alternative The relationship between ideology and history in the study of controversial issues of history within the school subject Romanian and universal history en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account