REPOZITORIU UPSC

Bune practici de utilizare a literaturii artistice în predarea represiunilor la lecțiile de istorie și în cadrul activităților extrașcolare

Show simple item record

dc.contributor.author ZAPOROJAN, Elena
dc.date.accessioned 2025-06-21T09:37:19Z
dc.date.available 2025-06-21T09:37:19Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation ZAPOROJAN, Elena. Bune practici de utilizare a literaturii artistice în predarea represiunilor la lecțiile de istorie și în cadrul activităților extrașcolare. În: Probleme sensibile şi controversate ale societăţii contemporane : Materialele Conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională, Chişinău, 25-26 octombrie 2024. Chişinău : [S. n.], 2025 (CEP UPSC), pp. 517-522. ISBN 978-9975-48-237-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-237-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7581
dc.description The specific competency Critical analysis of information from different sources, based on historical culture, demonstrating the stance of an active and responsible citizen is grounded in the idea that any historical source, including literary works, serves as a tool for studying history and addressing controversial issues. The mission of the history teacher is to develop students’ critical thinking by recommending historical prose dedicated to phenomena such as political repressions. Literary works ensure a transdisciplinary connection between the subjects Romanian and Universal History and Romanian Language and Literature, which belong to different curricular areas. The article will present theoretical aspects related to the concepts of repression and its forms, such as deportations, the Holocaust, etc. Furthermore, the article will also showcase best practices for using literary works in teaching about repressions in history, both during lessons and in extracurricular activities. en_US
dc.description.abstract Competența specifică analiza critică a informației din diferite surse, pornind de la cultura istorică, manifestând poziție a cetățeanului activ și responsabil se bazează pe ideea că orice sursă istorică, inclusiv literatura artistică, ne servește ca suport pentru studierea istoriei și a problemelor controversate. Misiunea profesorului de istorie este de a dezvolta gândirea critică la elevi prin recomandarea spre lecturare a prozei istorice dedicate unor fenomene, precum ar fi represiunile politice. Literatura artistică asigură legătura transdisciplinară dintre disciplinele istoria românilor și universală și limba și literatura română, discipline din arii curriculare diferite. Articolul va prezenta aspecte teoretice privind noțiunile de „represiune” și formele ei: deportări, holocaust etc. Prin urmare, articolul va prezenta și bune practici de utilizare a literaturii artistice în predarea represiunilor la istorie, atât în cadrul orelor, cât și în cadrul activităților extrașcolare. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Sursă istorică en_US
dc.subject Lectură en_US
dc.subject Represiuni en_US
dc.subject Deportări en_US
dc.subject Holocaust en_US
dc.subject Historical source en_US
dc.subject Reading en_US
dc.subject Repressions en_US
dc.subject Deportations en_US
dc.title Bune practici de utilizare a literaturii artistice în predarea represiunilor la lecțiile de istorie și în cadrul activităților extrașcolare en_US
dc.title.alternative Best practices of using literary works in teaching about repressions at history lessons and extracurricular activities en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account