dc.contributor.author |
MIȘCA, Paula Luminița |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-18T11:19:09Z |
|
dc.date.available |
2025-06-18T11:19:09Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
MIȘCA, Paula Luminița. Metode și strategii didactice de formare a competențelor pentru o cultură democratică în cadrul disciplinei școlare educație civică (ciclul primar). În: Probleme sensibile şi controversate ale societăţii contemporane : Materialele Conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională, Chişinău, 25-26 octombrie 2024. Chişinău : [S. n.], 2025 (CEP UPSC), pp. 378-385. ISBN 978-9975-48-237-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-237-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7564 |
|
dc.description |
The article focuses on the formation of democratic skills among primary school students, through the Civic Education discipline. Proposed methods include visits to local institutions such as the town hall or museum, organizing community projects and using debates and role-plays to simulate democratic processes. These activities aim to connect formal education with community reality, encouraging students to become active and engaged citizens. In addition, the importance of interdisciplinarity is emphasized, by integrating discussions of human rights and democratic values. The teacher promotes dialogue, respect for diversity and peaceful conflict resolution. Through these strategies, students are helped to better understand their role in the community and develop an active civic consciousness. The proposed activities create opportunities for collaboration between the school, students and the community, thus promoting participatory values. |
en_US |
dc.description.abstract |
Articolul se concentrează pe formarea competențelor democratice în rândul elevilor din ciclul primar, prin disciplina Educație civică. Metodele propuse includ vizite la instituții locale, cum ar fi primăria sau muzeul, organizarea de proiecte comunitare și utilizarea dezbaterilor și jocurilor de rol pentru a simula procese democratice. Aceste activități urmăresc să conecteze educația formală cu realitatea comunitară, încurajând elevii să devină cetățeni activi și implicați. În plus, se subliniază importanța interdisciplinarității, prin integrarea discuțiilor despre drepturile omului și valorile democratice. Profesorul promovează dialogul, respectul pentru diversitate și soluționarea pașnică a conflictelor. Prin aceste strategii, elevii sunt ajutați să înțeleagă mai bine rolul lor în comunitate și să dezvolte o conștiință civică activă. Activitățile propuse creează oportunități de colaborare între școală, elevi și comunitate, promovând astfel valorile participative. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Competențe democratice |
en_US |
dc.subject |
Educație civică |
en_US |
dc.subject |
Proiect comunitar |
en_US |
dc.subject |
Joc de rol |
en_US |
dc.subject |
Cetățenie activă |
en_US |
dc.subject |
Democratic skills |
en_US |
dc.subject |
Civic Education |
en_US |
dc.subject |
Community projects |
en_US |
dc.subject |
Role-play |
en_US |
dc.subject |
Active citizenship |
en_US |
dc.title |
Metode și strategii didactice de formare a competențelor pentru o cultură democratică în cadrul disciplinei școlare educație civică (ciclul primar) |
en_US |
dc.title.alternative |
Teaching methods and strategies for the training of competences for a democratic culture within the school discipline of civic education (primary cycle) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |