Abstract:
Articolul se concentrează pe formarea competențelor democratice în rândul elevilor din ciclul primar, prin disciplina Educație civică. Metodele propuse includ vizite la instituții locale, cum ar fi primăria sau muzeul, organizarea de proiecte comunitare și utilizarea dezbaterilor și jocurilor de rol pentru a simula procese democratice. Aceste activități urmăresc să conecteze educația formală cu realitatea comunitară, încurajând elevii să devină cetățeni activi și implicați. În plus, se subliniază importanța interdisciplinarității, prin integrarea discuțiilor despre drepturile omului și valorile democratice. Profesorul promovează dialogul, respectul pentru diversitate și soluționarea pașnică a conflictelor. Prin aceste strategii, elevii sunt ajutați să înțeleagă mai bine rolul lor în comunitate și să dezvolte o conștiință civică activă. Activitățile propuse creează oportunități de colaborare între școală, elevi și comunitate, promovând astfel valorile participative.
Description:
The article focuses on the formation of democratic skills among primary school students, through the Civic Education discipline. Proposed methods include visits to local institutions such as the town hall or museum, organizing community projects and using debates and role-plays to simulate democratic processes. These activities aim to connect formal education with community reality, encouraging students to become active and engaged citizens. In addition, the importance of interdisciplinarity is emphasized, by integrating discussions of human rights and democratic values. The teacher promotes dialogue, respect for diversity and peaceful conflict resolution. Through these strategies, students are helped to better understand their role in the community and develop an active civic consciousness. The proposed activities create opportunities for collaboration between the school, students and the community, thus promoting participatory values.