REPOZITORIU UPSC

Percepția părinților asupra rezultatelor terapiei Sandplay aplicate copiilor cu CES

Show simple item record

dc.contributor.author POPOVICI, Doru Vlad
dc.contributor.author BURLACU, Lenuța
dc.date.accessioned 2025-06-14T06:36:20Z
dc.date.available 2025-06-14T06:36:20Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation POPOVICI, Doru Vlad şi BURLACU, Lenuța. Percepția părinților asupra rezultatelor terapiei Sandplay aplicate copiilor cu CES. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 554-559. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7546
dc.description Părinții, ca parteneri în educație și în programele terapeutic-recuperatorii au un rol deosebit de important deoarece pot furniza o serie de informații utile ajustării intervenției sau monitorizării progresului. În acest sens, am considerat util să explorez percepția părinților asupra rezultatelor terapiei Sandplay aplicate copiilor și adolescenților și în mod deosebit a celor cu cerințe educaționale speciale (CES). Studiul se bazează pe un sondaj distribuit părinților copiilor care beneficiază de această formă de terapie, având ca scop identificarea impactului perceput asupra dezvoltării emoționale, comportamentale și cognitive a copiilor lor în strânsă legătură cu simptomatologia prezentă la începutul intervenției. Rezultatele sugerează că terapia Sandplay contribuie semnificativ la îmbunătățirea abilităților sociale și a stării de bine a copiilor cu CES, părinții raportând o reducere a simptomelor inițiale și o creștere a nivelului de gestionare a emoțiilor acestora. en_US
dc.description.abstract Parents play a particularly important role as partners in education and therapeutic rehabilitation programs, as they can provide a range of useful information for adjusting interventions or monitoring progress. In this context, I found it valuable to explore parents' perceptions of the outcomes of Sandplay therapy applied to children and adolescents, particularly those with special educational needs (SEN). The study is based on a survey distributed to the parents of children benefiting from this form of therapy, aiming to identify the perceived impact on their children's emotional, behavioral, and cognitive development in close connection with the symptomatology present at the beginning of the intervention. The results suggest that Sandplay therapy significantly contributes to the improvement of social skills and the well-being of children with SEN, with parents reporting a reduction in initial symptoms and an increase in levels of engagement. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Parental involvement en_US
dc.subject Sandplay therapy en_US
dc.subject Survey en_US
dc.subject Children and adolescents en_US
dc.subject SEN en_US
dc.subject Implicarea părinților en_US
dc.subject Terapie Sandplay en_US
dc.subject Sondaj en_US
dc.subject Copii și adolescenți en_US
dc.subject CES en_US
dc.title Percepția părinților asupra rezultatelor terapiei Sandplay aplicate copiilor cu CES en_US
dc.title.alternative Parents' perception of the results of Sandplay therapy applied to children with SEN en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account