dc.contributor.author |
POPA, Maria |
|
dc.contributor.author |
BUZENCO, Aurica |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T06:32:47Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T06:32:47Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
POPA, Maria şi BUZENCO, Aurica. Formarea orientărilor axiologice al elevilor cu CES în spiritul culturii populare. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 547-553. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7545 |
|
dc.description |
Relația dintre educație și valori capătă o dimensiune și mai profundă în formarea orientărilor axiologice ale elevilor cu CES (cerințe educaționale speciale), în special prin prisma culturii populare. Acest cadru cultural oferă un suport autentic pentru dezvoltarea valorilor morale și spirituale, oferind elevilor cu CES un mediu în care pot să-și dezvolte identitatea și simțul apartenenței la comunitate. Cultura populară, prin tradiții și obiceiuri, devine un instrument esențial în consolidarea valorilor colective, facilitând astfel incluziunea socială și adaptarea acestor elevi la normele sociale printr-o abordare axiologică specifică nevoilor lor. Integrarea acestor elemente în procesul educațional ajută la formarea unui set de valori fundamentate pe respect, solidaritate și responsabilitate, valori ce au rădăcini în cultura populară. Totodată, această formare contribuie la dezvoltarea capacităților de reflecție morală și la consolidarea încrederii de sine, oferind elevilor oportunitatea de a se implica activ în comunitate. În plus, cultura populară permite elevilor cu CES să exploreze diversitatea culturală și să se conecteze la moștenirea spirituală a comunității lor, întărind astfel legăturile sociale și simțul apartenenței. |
en_US |
dc.description.abstract |
The relationship between education and values takes on a deeper dimension in the formation of axiological orientations in students with SEN (special educational needs), especially through the lens of folk culture. This cultural framework provides authentic support for the development of moral and spiritual values, offering students with SEN an environment where they can develop their identity and sense of belonging to the community. Folk culture, through traditions and customs, becomes an essential tool in strengthening collective values, thereby facilitating social inclusion and helping these students adapt to social norms through an axiological approach tailored to their needs. Integrating these elements into the educational process aids in shaping a set of values grounded in respect, solidarity, and responsibility— values rooted in folk culture. Additionally, this formation contributes to the development of moral reflection capacities and the strengthening of self-confidence, giving students the opportunity to actively engage in the community. Furthermore, folk culture allows students with SEN to explore cultural diversity and connect to the spiritual heritage of their community, thus reinforcing social ties and a sense of belonging. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Students |
en_US |
dc.subject |
Special educational needs (SEN) |
en_US |
dc.subject |
Axiology |
en_US |
dc.subject |
Values |
en_US |
dc.subject |
Elevi |
en_US |
dc.subject |
Cerințe educaționale speciale (CES) |
en_US |
dc.subject |
Axiologie |
en_US |
dc.subject |
Valori |
en_US |
dc.title |
Formarea orientărilor axiologice al elevilor cu CES în spiritul culturii populare |
en_US |
dc.title.alternative |
The formation of axiological orientations in students with special educational needs in the spirit of folk culture |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |