REPOZITORIU UPSC

Abordare incluzivă a experiențelor de dezvoltare a orientării emoțiilor pozitive a preșcolarilor

Show simple item record

dc.contributor.author BUZENCO, Aurica
dc.contributor.author PÎNZARU, Carmen
dc.date.accessioned 2025-06-14T06:29:12Z
dc.date.available 2025-06-14T06:29:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BUZENCO, Aurica şi PÎNZARU, Carmen. Abordare incluzivă a experiențelor de dezvoltare a orientării emoțiilor pozitive a preșcolarilor. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 540-546. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7544
dc.description Emoțiile, ca parte esențială a vieții noastre, influențează profund comportamentele și deciziile copiilor. Abilitatea de a recunoaște și de a gestiona emoțiile este esențială pentru o dezvoltare armonioasă a tuturor, inclusiv a copiilor. Copiii mici experimentează emoții variate, iar educația lor emoțională se construiește în cadrul unui mediu securizant, în care educatorii au un rol cheie. Aceștia trebuie să medieze experiențele emoționale pozitive, să creeze relații afectuoase și să sprijine dezvoltarea unui climat emoțional pozitiv. În educația incluzivă, activitățile de grup, care încurajează cooperarea și gestionarea sănătoasă a emoțiilor, sunt esențiale. Aceste activități trebuie să fie atent ghidate de educatori pentru a ajuta copiii să își înțeleagă emoțiile și să formeze relații bazate pe respect și empatie. O abordare incluzivă a educației preșcolare, care pune accent pe dezvoltarea emoțiilor pozitive, este esențială pentru formarea unor copii echilibrați din punct de vedere emoțional și social, capabili să se integreze armonios în societate. Acest proces necesită implicarea activă a educatorilor, a părinților și a întregii comunități educaționale. en_US
dc.description.abstract Emotions, as an essential part of our lives, deeply influence children's behaviors and decisions. The ability to recognize and manage emotions is essential for the harmonious development of everyone, including children. Young children experience varied emotions, and their emotional education is built within a safe environment, in which educators have a key role. They must mediate positive emotional experiences, create affectionate relationships and support the development of a positive emotional climate. In inclusive education, group activities, which encourage cooperation and healthy management of emotions, are essential. These activities must be carefully guided by educators to help children understand their emotions and form relationships based on respect and empathy. An inclusive approach to preschool education, which emphasizes the development of positive emotions, is essential for the formation of emotionally and socially balanced children, able to integrate harmoniously into society. This process requires the active involvement of educators, parents and the entire educational community. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Inclusion en_US
dc.subject Emotion en_US
dc.subject Positive emotion en_US
dc.subject Preschool en_US
dc.subject Incluziune en_US
dc.subject Emoție en_US
dc.subject Emoție pozitivă en_US
dc.subject Preșcolar en_US
dc.title Abordare incluzivă a experiențelor de dezvoltare a orientării emoțiilor pozitive a preșcolarilor en_US
dc.title.alternative Inclusive approach to developing positive emotional orientation in preschoolers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account