REPOZITORIU UPSC

Perspective ale integrării în învăţământul de masă a copiilor cu tulburări din spectrul autist

Show simple item record

dc.contributor.author OLARIU, Carmen-Daniela
dc.date.accessioned 2025-06-14T06:16:38Z
dc.date.available 2025-06-14T06:16:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation OLARIU, Carmen-Daniela. Perspective ale integrării în învăţământul de masă a copiilor cu tulburări din spectrul autist. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 534-539. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7543
dc.description În România, în jur de 80.000 de persoane au tulburări din spectrul autist, numărul acestora crescând în fiecare an cu cel puțin 850 cazuri noi, iar prevalența acestei tulburări este de 1 la 100 de persoane. Observând numărul din ce în ce mai mare de persoane ce sufleră de această tulburare, lipsa diagnosticării acesteia și lipsa serviciilor adaptate, este fundamental să ne punem întrebarea: „Ce nevoi au aceste persoane cu TSA și care este locul acestora în societatea actuală?” Autismul poate fi definit drept o tulburare de dezvoltare, de aceea de la individ la individ manifestările acesteia pot fi diferite, în funcție de vârsta, experiența, educația și aptitudinile acestora. Studiile în domeniu demonstrează că, implementarea educației, cât mai devreme și care se adaptează necesităților indivizilor, îi poate ajuta să se dezvolte, să aibă accesibilitate la diferite medii și să poată depăși anumite dificultăți pe care aceștia le întâmpină. În concluzie, este fundamental să observăm că educația și învățarea au legătura directă cu dezvoltarea cognitivă a indivizilor și cu starea de bine a acestora. Deși tulburările din spectrul autist nu se pot vindeca, tratamentul rapid poate ameliora anumite simptome cauzate de aceasta. en_US
dc.description.abstract In Romania, around 80,000 people have autism spectrum disorders, their number increasing every year with at least 850 new cases, and the prevalence of this disorder is 1 in 100 people. Observing the increasing number of people suffering from this disorder, the lack of its diagnosis and the lack of adapted services, it is fundamental to ask ourselves the question: "What needs do these people with ASD have and what is their place in today's society?" Autism can be defined as a developmental disorder, therefore from individual to individual its manifestations can be different, depending on their age, experience, education and skills. Studies in the field demonstrate that the implementation of education, as early as possible and that adapts to the needs of individuals, can help them develop, have accessibility to different environments and be able to overcome certain difficulties that they encounter. In conclusion, it is fundamental to note that education and learning are directly related to the cognitive development of individuals and their well-being. Although autism spectrum disorders cannot be cured, prompt treatment can improve some of the symptoms caused by it. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Integration en_US
dc.subject ASD en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Perspective en_US
dc.subject Integrare en_US
dc.subject TSA en_US
dc.subject Învățământ en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Perspectivă en_US
dc.title Perspective ale integrării în învăţământul de masă a copiilor cu tulburări din spectrul autist en_US
dc.title.alternative Perspectives of the integration of children with autistic spectrum disorders in mass education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account