dc.contributor.author |
OLĂRESCU, Valentina |
|
dc.contributor.author |
PONOMARI, Dorina |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T06:13:11Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T06:13:11Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
OLĂRESCU, Valentina şi PONOMARI, Dorina. Meanings and implications of logarithmics in speech therapy. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 527-533. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7542 |
|
dc.description |
The article has a theoretical connotation, resulting from the vague knowledge and insufficient practical application of logopedic rhythms - - logorithmics. General attributes are revealed, relating to purpose, objectives, principles, methods and particularities; the developmental impact of performing logarithmics is explained: to educate the sense of rhythm, the ability to perceive rhythmic expressiveness in music, movements and speech; to perceive musical images and the ability to move rhythmically; to form positive character traits; to harmonize the emotional state. Educational methods and techniques in speech therapy rhythms ensure the intensity of sensory perception and motor sensations, help the subject to understand the proposed task and consciously perform the motor exercises, facilitate the concrete verification of the correctness of the movement performed based on their own kinesthetic sensations. |
en_US |
dc.description.abstract |
Articolul are conotație teoretică, reieșind din vaga cunoaștere și insuficienta aplicație practică a ritmicii logopedice - logoritmicii. Sunt dezvăluite atributele generale, referitoare la scop, obiective, principii, metode și particularități; se explică impactul dezvoltativ al realizării logoritmicii: de a educa simțul ritmului, a capacității de a sesiza expresivitatea ritmică în muzică, mișcări și vorbire; de a percepe imaginile muzicale și a abilității de a se mișca ritmic; de a forma trăsături pozitive de caracter; de a armoniza starea emoțională. Metodele și tehnicile educaționale în ritmica logopedică asigură intensitatea percepției senzoriale și a senzațiilor motorice, ajută subiectul să înțeleagă sarcina propusă și să realizeze în mod conștient exercițiile motorii, facilitează verificarea concretă a corectitudinii mișcării efectuate în baza propriilor senzații kinestezice. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Ritmica logopedică |
en_US |
dc.subject |
Terapie activă |
en_US |
dc.subject |
Principiile ritmicii logopedice |
en_US |
dc.subject |
Metodele ritmicii logopedice |
en_US |
dc.title |
Meanings and implications of logarithmics in speech therapy |
en_US |
dc.title.alternative |
Sensuri și implicații ale ritmicii logopedice în terapia logopedică |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |