dc.contributor.author |
BUZENCO, Aurica |
|
dc.contributor.author |
ISTRATE, Ștefan |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T06:05:49Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T06:05:49Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
BUZENCO, Aurica şi ISTRATE, Ștefan. Impactul activităților muzicale în dezvoltarea competențelor de cercetare pentru incluziunea socială la preadolescenți. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 516-521. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7540 |
|
dc.description |
Importanța activităților muzicale în dezvoltarea preadolescenților și în promovarea incluziunii sociale este esențială în contextul unei societăți aflate în continuă schimbare. Preadolescenții trec printr-o perioadă marcată de transformări semnificative la nivel fizic, emoțional și cognitiv, care influențează relațiile lor sociale și integrarea în grupuri. Muzica devine astfel un mijloc esențial de educație estetică și socială, facilitând comunicarea, colaborarea și înțelegerea reciprocă, contribuind la dezvoltarea emoțională și cognitivă a preadolescenților. Activitățile muzicale creează un mediu educațional incluziv, în care empatia, creativitatea și abilitățile de cooperare se dezvoltă armonios, sprijinind integrarea socială. Preadolescenții, prin intermediul muzicii, nu doar că își rafinează gustul estetic, ci și învață să își exprime emoțiile și să construiască relații sănătoase cu cei din jur, ceea ce susține o dezvoltare echilibrată și incluziunea socială. De asemenea, oportunitatea de a depăși barierele sociale și culturale, promovând un sentiment de unitate și apartenență în rândul preadolescenților, încurajând respectul reciproc și integrarea într-o societate dinamică. |
en_US |
dc.description.abstract |
The importance of musical activities in the development of preadolescents and in promoting social inclusion is essential in the context of a constantly changing society. Preadolescents go through a period marked by significant physical, emotional, and cognitive transformations that influence their social relationships and group integration. Music thus becomes an essential means of aesthetic and social education, facilitating communication, collaboration, and mutual understanding, contributing to the emotional and cognitive development of preadolescents. Musical activities create an inclusive educational environment where empathy, creativity, and cooperation skills develop harmoniously, supporting social integration. Through music, preadolescents not only refine their aesthetic taste but also learn to express their emotions and build healthy relationships with those around them, promoting balanced development and social inclusion. Moreover, musical activities provide the opportunity to overcome social and cultural barriers, fostering a sense of unity and belonging among preadolescents, encouraging mutual respect and integration into a dynamic society. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Preadolescents |
en_US |
dc.subject |
Musical activities |
en_US |
dc.subject |
Inclusion |
en_US |
dc.subject |
Skills |
en_US |
dc.subject |
Preadolescenți |
en_US |
dc.subject |
Activități muzicale |
en_US |
dc.subject |
Incluziune |
en_US |
dc.subject |
Competențe |
en_US |
dc.title |
Impactul activităților muzicale în dezvoltarea competențelor de cercetare pentru incluziunea socială la preadolescenți |
en_US |
dc.title.alternative |
The impact of musical activities on the development of research skills for social inclusion in pre-adolescents |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |