dc.contributor.author |
BUZENCO, Aurica |
|
dc.contributor.author |
BÂRLĂDEANU, Valentina |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T05:59:07Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T05:59:07Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
BUZENCO, Aurica şi BÂRLĂDEANU, Valentina. Dezvoltarea stimei de sine la adolescenți în contextul educației în familie. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 503-508. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7538 |
|
dc.description |
Dezvoltarea stimei de sine la adolescenți, în contextul educației familiale, este de o mare importanță pentru formarea identității și adaptarea la provocările vieții. Familia influențează profund percepția de sine a tinerilor, determinând încrederea în abilitățile personale. Părinții, educatorii și specialiștii caută strategii pentru a sprijini această dezvoltare, având în vedere impactul asupra echilibrului emoțional și succesului social. O educație familială bazată pe sprijin, recunoașterea valorii personale și încurajarea inițiativelor este esențială pentru o stimă de sine solidă.
În literatura de specialitate, stima de sine este percepută ca un rezultat al experiențelor și influențată de mediu, educație și evenimente de viață. Conceptul de sine include imaginea de sine, sinele ideal și stima de sine, iar interacțiunea dintre aceste dimensiuni afectează profund echilibrul emoțional al adolescenților. Adolescența este o perioadă caracterizată printr-o intensă formare a identității, în care sprijinul familial este esențial. O comunicare deschisă, recunoașterea calităților și acceptarea imperfecțiunilor contribuie la dezvoltarea unei stime de sine sănătoase, esențială pentru relațiile sociale armonioase și pentru realizarea personală. |
en_US |
dc.description.abstract |
The development of self-esteem in adolescents, within the context of family education, is crucial for identity formation and adaptation to life’s challenges. Family profoundly influences young people's self perception, shaping confidence in personal abilities. Parents, educators, and specialists seek strategies to support this development, considering its impact on emotional balance and social success. A family education grounded in support, recognition of personal value, and encouragement of initiative is essential for fostering strong self-esteem.
In the specialized literature, self-esteem is seen as a result of experiences and is influenced by environment, education, and life events. The self-concept includes self-image, the ideal self, and self-esteem, and the interaction among these dimensions profoundly impacts adolescents' emotional balance. Adolescence is a period marked by intense identity formation, where family support is essential. Open communication, recognition of qualities, and acceptance of imperfections contribute to the development of healthy self-esteem, vital for harmonious social relationships and personal fulfillment. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Self-esteem |
en_US |
dc.subject |
Adolescents |
en_US |
dc.subject |
Family |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Stima de sine |
en_US |
dc.subject |
Adolescenți |
en_US |
dc.subject |
Familie |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea stimei de sine la adolescenți în contextul educației în familie |
en_US |
dc.title.alternative |
Developing self-esteem in adolescents in the context of family education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |