REPOZITORIU UPSC

Sindromul Asperger la copii

Show simple item record

dc.contributor.author BUZA, Elena
dc.date.accessioned 2025-06-14T04:35:15Z
dc.date.available 2025-06-14T04:35:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BUZA, Elena. Sindromul Asperger la copii. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 496-502. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7537
dc.description Asperger's syndrome represents a form of autistic spectrum disorder that influences how children interact, communicate, and behave. This disorder may present in a variety of ways, such as challenges in understanding social rules, atypical language patterns, the display of repetitive behaviors and interests, and increased sensitivity to external stimuls. A thorough understanding and appropriate support are vital in empowering children detected with this mental disorder because they strive to reach their full potential in terms of personal growth and social integration. This scientific article outlines the main aspects of Asperger's syndrome to the children, offering pertinent insights into their cognitive functioning, the underlying causes and triggers, diagnostic procedures, typical symptoms, and potential remedial approaches. en_US
dc.description.abstract Sindromul Asperger reprezintă o formă de tulburare de spectru autist ce influențează maniera în care copiii interacționează, comunică și se comportă. Această condiție poate fi manifestată prin diverse aspecte, inclusiv dificultăți în perceperea normelor sociale, utilizarea limbajului în mod neobișnuit, manifestarea unor interese și comportamente repetitive, și o sensibilitate crescută la stimuli senzoriali. O înțelegere profundă și sprijinul adecvat sunt esențiale pentru a ajuta copiii cu sindromul Asperger să evolueze potențialul acestora în mod eficient pentru dezvoltarea și integrarea socială acestora. În articolul vizat se analizează sindromul Asperger la copii, oferindu-se informații relevante despre funcționarea cognitivă a copiilor cu sindromul Asperger, cauzele și factorii apariției, diagnosticul, simptomatica generală a sindromului Asperger și metodele de remediere. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Tulburare de spectru autism en_US
dc.subject Comportament steoretip en_US
dc.subject Izolare socială en_US
dc.subject Interese specifice en_US
dc.subject Inteligență en_US
dc.subject Autism spectrum disorder en_US
dc.subject Stereotypical behavior en_US
dc.subject Social isolation en_US
dc.subject Specific interests en_US
dc.subject Intelligence en_US
dc.title Sindromul Asperger la copii en_US
dc.title.alternative Asperger's syndrome to the children en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account