REPOZITORIU UPSC

Integrarea școlară a adolescenților cu CES, potențiale victime ale fenomenului bullying

Show simple item record

dc.contributor.author ARDELEAN, Mărioara
dc.date.accessioned 2025-06-14T04:31:40Z
dc.date.available 2025-06-14T04:31:40Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ARDELEAN, Mărioara. Integrarea școlară a adolescenților cu CES, potențiale victime ale fenomenului bullying. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 489-495. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7536
dc.description Într-o etapă de dezvoltare deopotrivă spectaculoasă și provocatoare, confruntarea în calitate de adolescent cu cerințe educaționale speciale poate deveni cu adevărat copleșitoare. În contextul în care idealul educațional spre care tindem în sistemul educațional urmărește asigurarea celor mai bune condiții pentru toți copiii indiferent de particularitățile lor biopsihosocioculturale, cadrele didactice resimt acut nevoia de formare tematică și sprijin metodologic în integrarea elevilor cu nevoi speciale în învățământul de masă. Cunoașterea reperelor teoretice ale psihologiei și psihopedagogiei speciale poate contribui semnificativ la înțelegerea corectă a situațiilor particulare, respectiv la identificarea și implementarea celor mai potrivite metode de intervenție. en_US
dc.description.abstract During a developmental stage that is both spectacular and challenging, facing life as an adolescent with special educational needs can become truly overwhelming. While the educational ideal we strive for is to provide the best conditions for all children regardless of their biopsychosociocultural characteristics, teachers feel an acute need for specialized training and methodological support to successfully integrate students with special needs into mainstream education. Understanding the theoretical foundations of special psychology and special pedagogy can significantly contribute to a correct understanding of these specific situations and to identifying and implementing the most appropriate intervention methods. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Special educational needs en_US
dc.subject Bullying en_US
dc.subject Special psychology en_US
dc.subject Adolescents en_US
dc.subject School integration en_US
dc.subject Cerințe educaționale speciale en_US
dc.subject Psihologie specială en_US
dc.subject Adolescenți en_US
dc.subject Integrare școlară en_US
dc.title Integrarea școlară a adolescenților cu CES, potențiale victime ale fenomenului bullying en_US
dc.title.alternative School integration of adolescents with special educational needs, potential victims of bullying en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account