Abstract:
Increasing the quality of life of children with special educational needs (SEN) through strategies that develop their potential and increase their adaptability in the social and school environment by instrumentality of special psychology, is currently a subject of maximum interest for the development of a healthy society, which is based humanistic principles. Inclusion is also an essential element in the development of the skills of children with CES because a multitude of skills can be developed in the social environment (in kindergarten, school, friend groups, extracurricular activity groups, etc.).
Description:
Creșterea calității vieții copilului cu cerințe educaționale speciale (CES) prin strategii care să dezvolte potențialul acestuia și care să-i crească capacitatea de adaptabilitate în mediul social și școlar apelând la psihologia specială, constituie în prezent un subiect de maxim interes pentru dezvoltarea unei societăți sănătoase, care are la bază principii umaniste. Incluziunea este de asemenea un element esențial în dezvoltarea abilităților copiilor cu CES deoarece o multitudine de abilități se pot dezvolta în mediul de socializare (în grupuri de grădiniță, școală, de prieteni, grupuri de activități extrașcolare, etc.).