dc.contributor.author |
ADAȘAN, Doina |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T04:14:36Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T04:14:36Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
ADAȘAN, Doina. Particularities and barriers in implementing the inclusion mechanism for children with hearing impairments in early childhood education institutions. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 478-483. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7534 |
|
dc.description |
Educația incluzivă timpurie pornește de la ideea că orice copil merită și are dreptul la un start bun pentru viața sa. Dezvoltarea la vârstele mici are o semnificație decisivă pentru viitorul adult. Dezvoltarea este susținută prin învățare, realizată prin trăirea experienței proprii, experimentare, reflecție, studiu etc. Copilul mic are nevoie să fie sprijinit în dezvoltarea abilităților sale fizice, sociale, emoționale, cognitive. Sprijinul respectiv trebuie asigurat în contextul respectării drepturilor copilului și cunoașterii nevoilor sale de dezvoltare. În acest sens, educația incluzivă timpurie este conceptul și procesul educațional care ia în considerație particularitățile și necesitățile copiilor; participarea lor la învățare, la construire de relații etc. Implementarea educației incluzive pentru copiii cu deficiențe de auz reprezintă un proces complex, ce necesită adaptări și sprijin specific. Incluziunea acestora în instituțiile de educație timpurie implică depășirea barierelor legate de lipsa resurselor, atitudinilor educatorilor și sprijinului insuficient din partea familiilor. Aceste provocări pot fi combătute prin politici educaționale coordonate, alocarea resurselor necesare și pregătirea cadrelor didactice pentru a adopta metode incluzive. |
en_US |
dc.description.abstract |
Inclusive early education starts from the idea that every child deserves and has the right to a good start in life. Development at a young age has a decisive significance for the future adult. Development is supported by learning, achieved by living one's own experience, experimentation, reflection, study, etc. The young child needs to be supported in the development of his physical, social, emotional and cognitive skills. The respective support must be provided in the context of respecting the child's rights and knowing his developmental needs. In this sense, inclusive early education is the concept and the educational process that takes into account the particularities and needs of children; their participation in learning, building relationships, etc. The implementation of inclusive education for children with hearing impairments is a complex process that requires adaptations and specific support. Their inclusion in early education institutions involves overcoming barriers related to lack of resources, attitudes of educators and insufficient support from families. These challenges can be combated through coordinated educational policies, allocating the necessary resources and training teachers to adopt inclusive methods. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Inclusion |
en_US |
dc.subject |
Early education |
en_US |
dc.subject |
Hearing impairments |
en_US |
dc.subject |
Barrier |
en_US |
dc.subject |
Incluziune |
en_US |
dc.subject |
Educație timpurie |
en_US |
dc.subject |
Deficiențe de auz |
en_US |
dc.subject |
Barieră |
en_US |
dc.title |
Particularities and barriers in implementing the inclusion mechanism for children with hearing impairments in early childhood education institutions |
en_US |
dc.title.alternative |
Particularități și bariere de implimentare a mecanismului de incluziune a copiilor cu deficiențe de auz, în instituțiile de educație timpurie |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |