dc.contributor.author |
STROESCU, Daniela-Iulia |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T04:07:20Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T04:07:20Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
STROESCU, Daniela-Iulia. Autism and the possibility of an independent life. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 466-472. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7532 |
|
dc.description |
We set out to get parents' attention and get them to accept that there is no cure for autism. He is educated with specialized help through a partnership established between the family and the therapist. For this purpose, I have discussed some elements related to terms used in psychotherapy so that parents know them and know the usefulness of using some methods as a basis for corrective-recuperative treatment. The use of the human reserve of biological and psychic potential can help correct and treat language disorders, develop communication skills by expanding the lexical field, intensify nervous activity and trigger the recuperative function of some rebalancing mechanisms (blocked, deficient, temporarily or permanently worn out). The action of stimuli and the internal tensions of the organism can determine human behavior to trigger the consciousness of the lived situation and will engage in action with all that it feels and understands. Observable manifestations appear and others are established in the human relationship and living environment. The theoretical and practical nature of psycho-pedagogical disciplines can explain complex behavioral problems, correct manifested disorders and help prevent negative effects if active or passive resistance expressed by the subject to external demands is removed. |
en_US |
dc.description.abstract |
Ne-am propus să atragem atenția părinților și să-i determinăm să accepte că autismul nu se vindecă. El se educă cu ajutor specializat printr-un parteneriat instituit între familie și terapeut. În acest scop, am adus în discuție unele elemente ce țin de termeni utilizați în psihoterapie astfel încât, părinții să îi cunoască și să știe utilitatea folosirii unor metode ca bază de tratament corectiv-recuperativ. Utilizarea rezervei umane a potențialului biologic și psihic pot ajuta corectarea și tratarea tulburărilor de limbaj, dezvoltarea abilităților de comunicare prin lărgirea câmpului lexical, intensificarea activității nervoase și declanșarea funcției recuperatorii a unor mecanisme de reechilibrare (blocate, deficiente, uzate temporar sau definitiv). Acțiunea stimulilor și tensiunile interne ale organismului pot determina comportamenul uman să declanșeze conștiința situației trăite și se va angaja în acțiune cu tot ceea ce simte și înțelege. Apar manifestări observabile și altele se stabilesc în relația umană și mediul de viață. Caracterul teoretic și practic al disciplinelor psihopedagogice pot explica problemele complexe de comportament, pot corecta tulburările manifestate și ajută la prevenirea efectelor negative dacă este înlăturată rezistența activă sau pasivă exprimată de subiect la solicitările externe. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Recuperare |
en_US |
dc.subject |
Psihodiagnoză |
en_US |
dc.subject |
Prognoză |
en_US |
dc.subject |
Reeducare |
en_US |
dc.subject |
Program terapeutic |
en_US |
dc.subject |
Recovery |
en_US |
dc.subject |
Psychodiagnosis |
en_US |
dc.subject |
Prognosis |
en_US |
dc.subject |
Re-education |
en_US |
dc.subject |
Therapeutic program |
en_US |
dc.title |
Autism and the possibility of an independent life |
en_US |
dc.title.alternative |
Autismul și posibilitatea unei vieți independente |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |