REPOZITORIU UPSC

Rolul textului literar în formarea imaginii de sine ca instrument de explorare a identității prin cuvânt

Show simple item record

dc.contributor.author POPESCU, Adela
dc.date.accessioned 2025-06-14T03:48:48Z
dc.date.available 2025-06-14T03:48:48Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation POPESCU, Adela. Rolul textului literar în formarea imaginii de sine ca instrument de explorare a identității prin cuvânt. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 424-428. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7526
dc.description Formarea și dezvoltarea imaginii de sine sunt procese fundamentale care încep în copilărie și persistă pe parcursul întregii vieți, având legături semnificative cu înțelegerea valorilor personale și a identității. Pentru elevii din învățământul primar, această călătorie este caracterizată de apariția stărilor afective influențate de experiențe diverse, inclusiv întâlniri emoționale, intelectuale și estetice. Implicarea în texte literare joacă un rol esențial în conturarea acestor experiențe, deoarece acestea nu doar că stimulează imaginația și creativitatea, ci și încurajează empatia și conștientizarea socială. Prin imersarea în narațiuni și personaje, elevii pot explora diferite fațete ale experienței umane, îmbunătățindu-și percepția de sine și sentimentul de apartenență în cadrul mediului social. Prin urmare, este esențial ca programele educaționale să acorde prioritate accesului la conținut literar atent curat, care vizează în mod specific cultivarea dezvoltării imaginii de sine. Această abordare nu doar că îmbogățește cunoștințele literare ale elevilor, ci și îi împuternicește să își construiască o identitate bine definită. În cele din urmă, integrarea lecturii literare în educație este vitală pentru creșterea holistică a elevilor ca indivizi și ca membri activi ai societății. en_US
dc.description.abstract The formation and development of self-image are foundational processes that commence in childhood and persist throughout one's life, with significant ties to the understanding of personal values and identity. For primary school students, this journey is characterized by the emergence of affective states influenced by diverse experiences, including emotional, intellectual, and aesthetic encounters. Engaging with literary texts plays a pivotal role in shaping these experiences, as they not only stimulate imagination and creativity but also foster empathy and social awareness. By immersing themselves in narratives and characters, students can explore different facets of human experience, enhancing their self-perception and sense of belonging within their social milieu. Consequently, it is essential that educational curricula prioritize access to carefully curated literary content that specifically aims to nurture the development of self-image. This approach not only enriches students' literary acumen but also empowers them to build a well-rounded identity. Ultimately, the integration of literary reading in education is vital for the holistic growth of students as individuals and as active members of society. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Self-image en_US
dc.subject Identity formation en_US
dc.subject Literature en_US
dc.subject Emotional development en_US
dc.subject Reading en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Social awareness en_US
dc.subject Imagine de sine en_US
dc.subject Formarea identității en_US
dc.subject Literatură en_US
dc.subject Dezvoltare emoțională en_US
dc.subject Lectură en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Conștientizare socială en_US
dc.title Rolul textului literar în formarea imaginii de sine ca instrument de explorare a identității prin cuvânt en_US
dc.title.alternative The role of literary text in shaping self-image as a tool for exploring identity through words en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account