dc.contributor.author |
POPESCU, Adela |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T03:48:48Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T03:48:48Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
POPESCU, Adela. Rolul textului literar în formarea imaginii de sine ca instrument de explorare a identității prin cuvânt. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 424-428. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7526 |
|
dc.description |
Formarea și dezvoltarea imaginii de sine sunt procese fundamentale care încep în copilărie și persistă pe parcursul întregii vieți, având legături semnificative cu înțelegerea valorilor personale și a identității. Pentru elevii din învățământul primar, această călătorie este caracterizată de apariția stărilor afective influențate de experiențe diverse, inclusiv întâlniri emoționale, intelectuale și estetice. Implicarea în texte literare joacă un rol esențial în conturarea acestor experiențe, deoarece acestea nu doar că stimulează imaginația și creativitatea, ci și încurajează empatia și conștientizarea socială. Prin imersarea în narațiuni și personaje, elevii pot explora diferite fațete ale experienței umane, îmbunătățindu-și percepția de sine și sentimentul de apartenență în cadrul mediului social. Prin urmare, este esențial ca programele educaționale să acorde prioritate accesului la conținut literar atent curat, care vizează în mod specific cultivarea dezvoltării imaginii de sine. Această abordare nu doar că îmbogățește cunoștințele literare ale elevilor, ci și îi împuternicește să își construiască o identitate bine definită. În cele din urmă, integrarea lecturii literare în educație este vitală pentru creșterea holistică a elevilor ca indivizi și ca membri activi ai societății. |
en_US |
dc.description.abstract |
The formation and development of self-image are foundational processes that commence in childhood and persist throughout one's life, with significant ties to the understanding of personal values and identity. For primary school students, this journey is characterized by the emergence of affective states influenced by diverse experiences, including emotional, intellectual, and aesthetic encounters. Engaging with literary texts plays a pivotal role in shaping these experiences, as they not only stimulate imagination and creativity but also foster empathy and social awareness. By immersing themselves in narratives and characters, students can explore different facets of human experience, enhancing their self-perception and sense of belonging within their social milieu. Consequently, it is essential that educational curricula prioritize access to carefully curated literary content that specifically aims to nurture the development of self-image. This approach not only enriches students' literary acumen but also empowers them to build a well-rounded identity. Ultimately, the integration of literary reading in education is vital for the holistic growth of students as individuals and as active members of society. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Self-image |
en_US |
dc.subject |
Identity formation |
en_US |
dc.subject |
Literature |
en_US |
dc.subject |
Emotional development |
en_US |
dc.subject |
Reading |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Social awareness |
en_US |
dc.subject |
Imagine de sine |
en_US |
dc.subject |
Formarea identității |
en_US |
dc.subject |
Literatură |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare emoțională |
en_US |
dc.subject |
Lectură |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Conștientizare socială |
en_US |
dc.title |
Rolul textului literar în formarea imaginii de sine ca instrument de explorare a identității prin cuvânt |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of literary text in shaping self-image as a tool for exploring identity through words |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |