dc.contributor.author |
OPREA, Oana Miruna |
|
dc.contributor.author |
ȘOVA, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-14T03:40:30Z |
|
dc.date.available |
2025-06-14T03:40:30Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
OPREA, Oana Miruna şi ȘOVA, Tatiana. Condiții pedagogice de stimulare a motivației elevilor pentru succesul școlar. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 408-416. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7524 |
|
dc.description |
Articolul prezintă argumente referitoare la necesitatea motivării elevilor în contextul schimbărilor accelerate ale societății contemporane. Argumentele vizează descrierea unor condiții pedagogice prin care cadrele didactice vor putea mai ușor stimula motivația elevilor pentru succesul școlar. Aceste condiții presupun planificarea detaliată, constructivă și riguroasă a procesului educațional; stabilirea obiectivelor clare și comunicarea acestora din timp elevilor; crearea unui mediu de învățare activ și participativ; centrarea activității educaționale pe elev și pe nevoile acestuia; asigurarea unui climat socioemoțional pozitiv; respectarea principiilor incluziunii și echității; individualizarea și diferențierea procesului didactic; evaluarea constantă a procesului didactic; parteneriatul eficient între părțile implicate. De asemenea, în articol se accentuează faptul că procesul de motivare a elevilor este un factor determinant pentru succesul școlar și are o relevanță incontestabilă în contextul actual. Prin crearea unui mediu educațional care să stimuleze motivația intrinsecă, se asigură nu doar creșterea performanțelor școlare ale elevilor, dar se influențează formarea și dezvoltarea personalității elevilor în ansamblu. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article presents arguments regarding the necessity of motivating students in the context of the rapid changes in contemporary society. These arguments focus on describing pedagogical conditions that can help teachers more effectively stimulate students' motivation for academic success. These conditions include detailed, constructive, and rigorous planning of the educational process; setting clear objectives and communicating them to students in advance; creating an active and participatory learning environment; centering the educational activity on students and their needs; ensuring a positive socio-emotional climate; adhering to the principles of inclusion and equity; individualizing and differentiating the teaching process; continuously evaluating the teaching process; and fostering effective partnerships among stakeholders. Furthermore, the article emphasizes that the process of motivating students is a determining factor for academic success and holds undeniable relevance in today's context. By creating an educational environment that stimulates intrinsic motivation, not only are students' academic performances improved, but their overall personality development and growth are also positively influenced. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Motivation |
en_US |
dc.subject |
Academic success |
en_US |
dc.subject |
Motivation for success |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical conditions for motivating success |
en_US |
dc.subject |
Motivație |
en_US |
dc.subject |
Succes școlar |
en_US |
dc.subject |
Motivație pentru succes |
en_US |
dc.subject |
Condiții pedagogice de motivare pentru succes |
en_US |
dc.title |
Condiții pedagogice de stimulare a motivației elevilor pentru succesul școlar |
en_US |
dc.title.alternative |
Pedagogical conditions for stimulating students' motivation for academic success |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |