Abstract:
Scholars and wise people from any era have been trying to empower the fact that the human mind is an incredible tool and, like any other biological system, it should be always fed. The idea that lies beneath the surface, which I call “feeding” has been shaping the fact that we, as human species were able to observe our surroundings, analyze them, and most importantly, transmit critical survival information and wisdom to the newcomers and making sure that they are able enough to implement the newly learnt skills, repeating the cycle. From ancient times to our era, from teaching history to teaching AI, the point and the reason of passing on the knowledge, still stand. In this paper, my focus is shifted towards methodological dimensions of university teacher training for teaching English as a foreign language.
Description:
Învățații și oamenii înțelepți din orice eră au încercat să sublinieze faptul că mintea umană este un instrument incredibil și, ca orice alt sistem biologic, trebuie întotdeauna hrănită. Ideea care stă la baza acestui concept, pe care o numesc „alimentare”, a fost un factor definitoriu pentru faptul că noi, ca specii umane, am fost capabili să observăm mediul înconjurător, să-l analizăm și, cel mai important, să transmitem informații critice pentru supraviețuire și înțelepciune celor care vin după noi, asigurându-ne că sunt suficient de capabili să pună în practică abilitățile dobândite, repetând astfel ciclul. De la vremurile antice până în era noastră, de la învățarea istoriei până la învățarea inteligenței artificiale, scopul și motivul transmiterii cunoștințelor rămân aceleași. În această lucrare, accentul meu este îndreptat către dimensiunile metodologice ale formării cadrelor didactice universitare pentru predarea limbii engleze ca limbă străină.