REPOZITORIU UPSC

Poveștile digitale ca strategie didactică de dezvoltare a comportamentelor prosociale la copii

Show simple item record

dc.contributor.author BEJAN, Angela
dc.date.accessioned 2025-06-14T02:55:43Z
dc.date.available 2025-06-14T02:55:43Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BEJAN, Angela. Poveștile digitale ca strategie didactică de dezvoltare a comportamentelor prosociale la copii. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 360-366. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7516
dc.description Prosocial behavior refers to voluntary actions that have positive effects on individuals or the community, strengthening social bonds. These behaviors, such as helping, altruism, and collaboration, are motivated by the desire to support and do good without expecting a reward. Stories play an essential role in education, conveying moral and social values. Recently, digital stories have gained popularity, combining multimedia, interactivity, and digital accessibility. Unlike printed stories, digital stories allow children to engage actively through animations, sound effects, and interactive options. They provide an immersive experience, fostering empathy and emotional development by enabling children to identify with the characters. Digital stories can present models of prosocial behavior, exemplifying cooperation, generosity, or peaceful conflict resolution. Platforms like Storyjumper and Storybird facilitate the creation and sharing of these stories. The use of digital stories in education contributes to children’s socialization, offering positive examples of empathy and solidarity. They support social, emotional, and moral development by providing an interactive and engaging learning environment, thereby encouraging the formation of prosocial behavior. en_US
dc.description.abstract Comportamentul prosocial se referă la acțiuni voluntare care au efecte pozitive asupra individului sau comunității, întărind legăturile sociale. Aceste comportamente, precum ajutorarea, altruismul și colaborarea, sunt motivate de dorința de a sprijini și de a face bine, fără a aștepta o recompensă. Poveștile joacă un rol esențial în educație, transmitând valori morale și sociale. Recent, poveștile digitale au câștigat popularitate, combinând multimedia, interactivitate și accesibilitate digitală. Poveștile digitale, spre deosebire de cele tipărite, permit o implicare activă a copiilor prin animații, efecte sonore și opțiuni interactive. Acestea oferă o experiență captivantă, stimulând empatia și dezvoltarea emoțională prin identificarea cu personajele. Ele pot prezenta modele de comportament prosocial, exemplificând cooperarea, generozitatea sau rezolvarea pașnică a conflictelor. Platformele digitale, precum Storyjumper sau Storybird, facilitează crearea și distribuirea acestor povești. Utilizarea poveștilor digitale în educație contribuie la socializarea copiilor, oferindu-le exemple pozitive de empatie și solidaritate. Acestea ajută la dezvoltarea socială, emoțională și morală, oferind un mediu interactiv și atractiv pentru învățare, stimulând astfel formarea comportamentului prosocial. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Comportament prosocial en_US
dc.subject Socializare en_US
dc.subject Povești digitale en_US
dc.subject Instrumente digitale en_US
dc.subject Prosocial behavior en_US
dc.subject Socialization en_US
dc.subject Digital stories en_US
dc.subject Digital tools en_US
dc.title Poveștile digitale ca strategie didactică de dezvoltare a comportamentelor prosociale la copii en_US
dc.title.alternative Digital stories as a didactic strategy for developing prosocial behaviors in children en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account