Abstract:
Emotional development constitutes a significant psychological dimension for creating and maintaining well-being in the educational environment. Emotional development and well-being are two important concepts for mental health, personality development and social adaptation of educational actors. Well-being is a condition and resource of a developing, friendly and inclusive school environment. In this article we defined emotional development and well-being in multiple aspects, we mentioned the role of emotional competences for emotional development, we highlighted some research directions in national and international context regarding the well-being in the educational environment.
Description:
Dezvoltarea emoțională constituie o dimensiune psihologică semnificativă pentru crearea și menținerea stării de bine în mediul educațional. Dezvoltarea emoțională și starea de bine sunt două constructe psihologice importante pentru sănătatea mintală, dezvoltarea personalității și adaptarea socială a actorilor educaționali. Starea de bine este o condiție şi o resursă a unui mediu școlar dezvoltativ, prietenos şi inclusiv. În acest articol am definit dezvoltarea emoțională și starea de bine în multiple aspecte, am menționat rolul competențelor emoționale pentru dezvoltarea emoțională, am reliefat unele direcții de cercetare în context național și internațional referitor la dezvoltarea emoțională pentru starea de bine în mediul educațional.