Abstract:
În contextul reformelor educaționale, conceptele STEM, STEAM și STREAM au devenit subiecte tot mai dezbătute în rândul cadrelor didactice din Republica Moldova, și nu numai, deoarece integrează disciplinele științifice, tehnologice, inginerești și artistice în educație, ilustrând modalitățile de adaptare a lecțiilor la aceste noi tendințe educaționale. Articolul abordează experiențele cadrelor didactice legate de integrarea conceptelor STEM/STEAM/STREAM în cadrul orelor de curs, proiectelor educaționale, constatând totodată nivelul de cunoaștere și implementare, provocările legate de resurse și timp, reflectând și subliniind un amestec de entuziasm, provocări și experiențe.
Description:
In the context of educational reforms, the STEM, STEAM and STREAM concepts have become increasingly debated topics among teachers in the Republic of Moldova, and beyond, because they integrate scientific, technological, engineering and artistic disciplines into education, illustrating ways of adaptation . lessons on these new educational trends. The article addresses the experiences of teachers related to the integration of STEM/STEAM/STREAM concepts in lessons, educational projects, also ascertaining the level of knowledge and implementation, challenges related to resources and time, reflecting and emphasizing a mixture of enthusiasm, challenges. and experiences.