REPOZITORIU UPSC

Elemente de educarea limbajului din perspectiva tehnicii „morfologia basmului”. Aplicații pentru cadrele didactice

Show simple item record

dc.contributor.author OLTEANU-STURZA, Adelina
dc.date.accessioned 2025-06-10T02:30:12Z
dc.date.available 2025-06-10T02:30:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation OLTEANU-STURZA, Adelina. Elemente de educarea limbajului din perspectiva tehnicii „morfologia basmului”. Aplicații pentru cadrele didactice. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 280-290. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7497
dc.description Articolul „Elemente de educarea limbajului din perspectiva tehnicii ‘morfologia basmului. Aplicații pentru cadrele didactice” analizează cum poate fi utilizată teoria morfologiei basmului, dezvoltată de Vladimir Propp, în procesul de educare a limbajului la copii. Morfologia basmului identifică structura narativă comună basmelor, concentrându-se pe funcțiile narative și tipologiile de personaje care apar în mod constant în aceste povești. Această abordare oferă cadrelor didactice o metodă eficientă de a structura activitățile de dezvoltare a limbajului și de a încuraja creativitatea copiilor, respectiv a elevilor. Prin înțelegerea și aplicarea acestor elemente, cadrele didactice pot ajuta copiii să-și dezvolte competențele lingvistice, atât în ceea ce privește înțelegerea textelor literare, cât și în crearea propriilor povești. De asemenea, utilizarea acestei tehnici în activitățile didactice stimulează gândirea critică și facilitează înțelegerea structurii narative, aspecte esențiale în dezvoltarea abilităților de exprimare orală și scrisă. Articolul oferă și exemple de aplicații practice, precum exerciții de identificare a funcțiilor narative sau activități de reconstituire a basmelor, care pot fi adaptate în funcție de nivelul de vârstă și competențele lingvistice ale elevilor. en_US
dc.description.abstract The article "Elements of language education from the perspective of the morphology of the folktale. Technique applications for teachers" explores how the theory of folktale morphology, developed by Vladimir Propp, can be used in the language education process for children. Folktale morphology identifies the common narrative structure of folktales, focusing on the recurring narrative functions and character types in these stories. This approach provides teachers with an effective method to structure language development activities and encourage children's creativity. By understanding and applying these elements, teachers can help children develop their linguistic skills, both in terms of understanding literary texts and creating their own stories. Additionally, using this technique in teaching activities stimulates critical thinking and facilitates the understanding of narrative structure, which are essential aspects of developing oral and written expression skills. The article also offers practical examples, such as exercises in identifying narrative functions or activities to reconstruct folktales, which can be adapted based on the age level and linguistic competencies of the pupils. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Morphology of the folktale en_US
dc.subject Language development en_US
dc.subject Linguistic education en_US
dc.subject Narrative functions en_US
dc.subject Structure of folktales en_US
dc.subject Creativity en_US
dc.subject Teachers en_US
dc.subject Vladimir Propp en_US
dc.subject Teaching techniques en_US
dc.subject Oral and written expression en_US
dc.subject Morfologia basmului en_US
dc.subject Dezvoltarea limbajului en_US
dc.subject Educație lingvistică en_US
dc.subject Funcții narative en_US
dc.subject Structura basmelor en_US
dc.subject Creativitate en_US
dc.subject Cadre didactice en_US
dc.subject Tehnici didactice en_US
dc.subject Exprimare orală și scrisă en_US
dc.title Elemente de educarea limbajului din perspectiva tehnicii „morfologia basmului”. Aplicații pentru cadrele didactice en_US
dc.title.alternative Elements of language education from the perspective of the "fairy tale morphology" technique. Applications for teachers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account