dc.contributor.author |
MELINTE, Victoria |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-10T02:19:35Z |
|
dc.date.available |
2025-06-10T02:19:35Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
MELINTE, Victoria. Profilul profesorului de fizică: competențe de specialitate, pedagogice și tehnologice. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 268-273. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7495 |
|
dc.description |
În lucrare sunt caracterizate competențele de conținut, pedagogice și cele tehnologice ale profesorului de fizică. Este arătat că ele joacă un rol esențial în succesul academic al elevilor, având responsabilitatea de a inspira și de a facilita învățarea conceptelor complexe ale fizicii. Este arătat că competența de conținut sau cunoașterea fizicii este formată din înțelegerea conceptelor de fizică, a relațiilor dintre ele și abilitatea de a aplica cunoștințele în diferite contexte educaționale; competența pedagogică - din planificarea curriculară, crearea și gestionarea mediului de învățare a clasei și asigurarea feedback-ului, iar competența tehnologică - din aplicarea instrumentelor și resurselor digitale, integrarea soft-urilor și platformelor. |
en_US |
dc.description.abstract |
The paper characterizes the content, pedagogy and technological competences of the physics teacher. It's that they play a critical role in students' academic success, with the responsibility of inspiring and facilitating the learning of complex physics concepts. It is that the content competence or the physical army consists of understanding the concepts of physics, the relationships between them and the ability to apply the knowledge in different educational contexts; pedagogical competence - from curriculum planning, creating and managing the classroom learning environment and providing feedback, and technological competence - from applying digital tools and resources, integrating software and platforms. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Specialty competences |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical competences |
en_US |
dc.subject |
Technological competences |
en_US |
dc.subject |
Physics teachers |
en_US |
dc.subject |
Competențe de specialitate |
en_US |
dc.subject |
Competențe pedagogice |
en_US |
dc.subject |
Competențe tehnologice |
en_US |
dc.subject |
Profesori de fizică |
en_US |
dc.title |
Profilul profesorului de fizică: competențe de specialitate, pedagogice și tehnologice |
en_US |
dc.title.alternative |
Rofile of the physics teacher: specialist, pedagogical and technological skills |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |