Abstract:
În ultimii ani, educația digitală a devenit una dintre problemele prioritare ale învățământul românesc, prin predarea alfabetizării și comunicarea digitală a devenit obligatorie pentru orice participant la procesul educațional. Integrarea și utilizarea diverselor tehnologii în procesul educational nu mai este considerat o mișcare de avangardă, ci o necesitate. În întreaga lume, observăm o schimbare a conținutului cultural către educația digitală, facilitând accesibilitatea produselor educaționale oricui, oriunde și oricând. Educația virtuală a devenit în ultimii ani un fenomen în industria românească și efectele sale pe termen scurt, mediu și lung ar trebui evaluate cu mai multă atenție. De la evoluția tehnologiei informației și comunicațiilor la integrare și convergență, acest articol analizează schimbările sociale aduse de aceste acțiuni. Conceptele cheie ale interdependenței: tehnologie, informație și alfabetizare digitală sunt discutate și analizate cu referire la introducerea noilor tehnologii ale informației și comunicațiilor. Ceea ce urmează este o introducere în principalele strategii europene pentru dezvoltarea și promovarea societății informaționale și a cunoșterii și, în final, utilizarea tehnologiei informației și comunicării în învățământul preuniversitar.
Description:
In recent years, digital education has become one of the priority issues in Romanian education, with the teaching of digital literacy and communication being mandatory for any participant in the educational process. The integration and use of various technologies in the educational process is no longer considered a vanguard movement, but a necessity. Around the world, we are witnessing a shift in cultural content towards digital education, making educational products accessible to anyone, anywhere, anytime. Virtual education has become a phenomenon in the Romanian industry in recent years and its short, medium and long term effects should be evaluated more carefully. From information and communication technology evolution to integration and convergence , this article analyzes the social changes brought by these actions. Key concepts of interdependence: technology, information and digital literacy are discussed and analyzed with reference to the introduction of new information and communication technologies. What follows is an introduction to the main European strategies for the development and promotion of the information and knowledge society and, finally, the use of information and communication technology in pre university education. What follows is an introduction to the main European strategies for the development and promotion of the information and knowledge society and, finally, the use of information and communication technology in pre-university education.