REPOZITORIU UPSC

Metoda problematizării la orele de matematică

Show simple item record

dc.contributor.author GORDILĂ, Nicoleta
dc.date.accessioned 2025-05-25T15:26:32Z
dc.date.available 2025-05-25T15:26:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GORDILĂ, Nicoleta. Metoda problematizării la orele de matematică. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 245-250. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7457
dc.description Textul este axat pe importanța și exemplificarea aplicării metodei problematizarea la orele de matematică, în clasele de gimnaziu. Necesitatea utilizării metodei problematizarea este descrisă în Curriculum-ul național la disciplina Matematica, cât și în Evaluarea Internațională a elevilor PISA 2022. Autorul își propune să evidențieze și să prezinte două bune practici aplicate în cadrul orele de geometrie și algebră, cu elevii claselor a 9-a și a 8-a. Exemplele propuse ar asigura dezvoltarea competențelor propuse de curriculum și de evaluarea PISA și ar remedia nivelul minim de competență. en_US
dc.description.abstract The text focuses on the importance and exemplification of applying the problematization method in mathematics classes, particularly in middle school. The need to use the problematization method is described in the National Curriculum for the subject of Mathematics, as well as in the 2022 PISA International Student Assessment. The author aims to highlight and present two best practices applied during geometry and algebra classes with 9th and 8th grade students. The proposed examples would ensure the development of the competencies outlined by the curriculum and the PISA assessment and would address the minimum competency level. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Problem situation en_US
dc.subject Problematization en_US
dc.subject Method en_US
dc.subject School Curriculum for Mathematics (2020) en_US
dc.subject PISA 2022 Assessment en_US
dc.subject Didactic design of content units en_US
dc.subject Situația problemă en_US
dc.subject Problematizarea en_US
dc.subject Metodă en_US
dc.subject Curriculumul școlar la Matematică (2020) en_US
dc.subject Evaluare PISA 2022 en_US
dc.subject Proiectarea didactică a unităților de conținut en_US
dc.title Metoda problematizării la orele de matematică en_US
dc.title.alternative The method of problematization in mathematics classes en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account