REPOZITORIU UPSC

TIC și abordarea STEAM în predarea matematicii: inovație și eficiență în educația matematică

Show simple item record

dc.contributor.author GAVRILĂ, Simona
dc.date.accessioned 2025-05-25T15:22:07Z
dc.date.available 2025-05-25T15:22:07Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GAVRILĂ, Simona. TIC și abordarea STEAM în predarea matematicii: inovație și eficiență în educația matematică. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 239-244. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7456
dc.description Integrarea Tehnologiilor Informației și Comunicațiilor (TIC) și a abordării STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică) în predarea matematicii reprezintă o schimbare semnificativă în educația modernă, oferind elevilor oportunități noi și inovatoare de a învăța și aplica concepte teoretice într-un mod practic și interdisciplinar. Articolul explorează impactul acestor tehnologii și metode educaționale asupra procesului de învățare, punând accent pe utilizarea platformelor interactive pentru înțelegerea conceptelor abstracte și oferă feedback imediat elevilor. În cadrul abordării STEAM, matematica este integrată în proiecte interdisciplinare ce permit elevilor să aplice concepte matematice în domenii precum științele naturale, tehnologia, ingineria și artele, promovând creativitatea și colaborarea. Proiecte educaționale realizate în cadrul „Săptămânii Verzi” și „Școlii Altfel”, precum „Matematica, seismologia și educația STEAM, alianța strategică în combaterea schimbărilor climatice” și „Vânătoarea de cutremure”, demonstrează aplicabilitatea matematicii în analiza datelor seismice și înțelegerea impactului schimbărilor climatice. Articolul evidențiază rezultatele acestor proiecte și impactul lor asupra elevilor, care au dobândit o mai bună înțelegere a matematicii și și-au dezvoltat competențele esențiale pentru viitor. Prin integrarea TIC și STEAM în educație, se asigură nu doar o învățare mai eficientă și interactivă, dar și formarea unei gândiri critice, analitice și creative, necesare pentru a face față provocărilor globale actuale. en_US
dc.description.abstract The integration of Information and Communication Technologies (ICT) and the STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) approach in the teaching of mathematics represents a significant change in modern education, providing students with new and innovative opportunities to learn and apply theoretical concepts in a practical and interdisciplinary way. The article explores the impact of these educational technologies and methods on the learning process, emphasizing the use of interactive platforms to understand abstract concepts and provide instant feedback to students. In the STEAM approach, mathematics is integrated into interdisciplinary projects that allow students to apply mathematical concepts in fields such as natural sciences, technology, engineering and the arts, promoting creativity and collaboration. Educational projects carried out as part of "Green Week" and "Other School", such as "Mathematics, seismology and STEAM education, the strategic alliance in combating climate change" and "Earthquake hunting", demonstrate the applicability of mathematics in the analysis of seismic data and understanding the impact of climate change. The article highlights the results of these projects and their impact on students, who gained a better understanding of mathematics and developed essential skills for the future. By integrating ICT and STEAM in education, not only more effective and interactive learning is ensured, but also the formation of critical, analytical and creative thinking, necessary to face the current global challenges. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject TIC en_US
dc.subject STEAM en_US
dc.subject Teaching mathematics en_US
dc.subject Climate change en_US
dc.subject Seismology en_US
dc.subject ICT en_US
dc.subject Predarea matematicii en_US
dc.subject Schimbări climatice en_US
dc.subject Seismologie en_US
dc.title TIC și abordarea STEAM în predarea matematicii: inovație și eficiență în educația matematică en_US
dc.title.alternative ICT and the STEAM approach in mathematics teaching: innovation and efficiency in mathematics education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account