REPOZITORIU UPSC

Explorarea și descoperirea: elemente cheie în învățarea experiențială a preșcolarilor

Show simple item record

dc.contributor.author ENACHE, Amalia
dc.date.accessioned 2025-05-25T15:08:32Z
dc.date.available 2025-05-25T15:08:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ENACHE, Amalia. Explorarea și descoperirea: elemente cheie în învățarea experiențială a preșcolarilor. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 228-234. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7453
dc.description Învățarea experiențială este esențială pentru dezvoltarea holistică a preșcolarilor, oferindu-le oportunități de a explora mediul înconjurător și de a descoperi prin experiențe directe. Acest tip de învățare stimulează curiozitatea naturală a copiilor, sprijinind formarea abilităților cognitive, socio-emoționale și motorii. Prin interacțiunea activă cu mediul, preșcolarii nu doar că asimilează cunoștințe noi, ci și își dezvoltă abilități esențiale pentru viitor. În procesul de explorare și descoperire, copiii preșcolari își dezvoltă creativitatea, gândirea critică și capacitatea de a rezolva probleme complexe, contribuind la pregătirea lor pentru situații reale din viața de zi cu zi. Lucrarea de față examinează rolul esențial al explorării și descoperirii în învățarea experiențială, evidențiind atât fundamentale teoretice, cât și aplicabilitatea practică în educația timpurie. Sunt prezentate exemple concrete de activități și strategii educaționale care susțin învățarea experiențială, cu accent pe importanța interacțiunii dintre copil și mediu. De asemenea, sunt analizate modalități prin care educatorii pot facilita acest proces prin proiectarea unor medii de învățare stimulative, centrate pe activități practice și interacțiuni directe cu mediul. Studiul se bazează pe surse din literatura de specialitate și cercetări actuale, oferind recomandări pentru creșterea strategiilor educaționale. en_US
dc.description.abstract Experiential learning is essential for the holistic development of preschoolers, providing them with opportunities to explore their environment and discover through direct experiences. This type of learning stimulates children's natural curiosity, supporting the development of cognitive, socio-emotional, and motor skills. Through active interaction with their surroundings, preschoolers not only acquire new knowledge but also develop essential skills for the future. In the process of exploration and discovery, preschool children enhance their creativity, critical thinking, and problem-solving abilities, helping them prepare for real-life situations. This paper examines the essential role of exploration and discovery in experiential learning, highlighting both theoretical foundations and practical applicability in early childhood education. Concrete examples of activities and educational strategies that support experiential learning are presented, emphasizing the importance of child-environment interaction. Additionally, ways in which educators can facilitate this process are analyzed, focusing on designing stimulating learning environments centered on hands-on activities and direct interactions with the surroundings. The study draws on sources from specialized literature and current research, offering recommendations for improving educational strategies. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Experiential learning en_US
dc.subject Preschoolers en_US
dc.subject Exploration en_US
dc.subject Discovery en_US
dc.subject Development en_US
dc.subject Învățare experiențială en_US
dc.subject Preșcolari en_US
dc.subject Explorare en_US
dc.subject Descoperire en_US
dc.subject Dezvoltare en_US
dc.title Explorarea și descoperirea: elemente cheie în învățarea experiențială a preșcolarilor en_US
dc.title.alternative Exploration and discovery: key elements in preschooler's experiential learning en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account