REPOZITORIU UPSC

Învățarea literaturii române prin intermediul textului literar, în ciclul primar

Show simple item record

dc.contributor.author DOBRIN, Nicoleta
dc.date.accessioned 2025-05-25T15:04:42Z
dc.date.available 2025-05-25T15:04:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation DOBRIN, Nicoleta. Învățarea literaturii române prin intermediul textului literar, în ciclul primar. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 224-227. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7452
dc.description Studierea literaturii române de către elevii claselor primare ocupă un loc important atât în procesul învățământului primar, cât și în viața de toate zilele ale elevului, în primul rând, datorită rolului cunoașterii literaturii române în educația literar-artistică a elevului pentru dezvoltarea armonioasă a mediului socio-cultural. [1, p. 7-8] În ultimele două decenii au fost publicate numeroase studii despre însușirea literaturii române de către elevii claselor primare în aspectul educației literar-artistice (ELA). Unele dintre ele sunt cercetările efectuate de către: Vl. Pâslaru – perspectiva literară și culturală; C. Parfene – teoria orientării comunicativ-literară; Crenguța Oprea – abordarea strategiilor didactice interactive în predarea-învățarea literaturii române; A. Nicu, Al. Panfil, M. Pârvulescu, R. Barthes, Al. Bojin, Fl. Chereja, I. Dersidan, V. Goia, C. Șchiopu, B. A., B. T., R. Jakobson, etc. Un lucru important de menționat este că scopul predării literaturii române în clasele primare este interesant și complex, și include atât aspectul instructiv, cât și cel educativ. en_US
dc.description.abstract The study of Romanian literature by students of primary classes , occupies an important place both in the process of primary education and in the daily of the student, first of all, due to the role of the knowledge of the Romanian literature in the artistic literary education of the student for the harmonious development of the socio cultural enviroment. In the last two decades , numerous studies have been published on the appropriation of Romanian literature by pupils of primary classes in the aspect of literary - artistic education (LAE). An important thing to mention is that the purpose of teaching Romanian literature in primary classes is intersting and complex and includes both the instructive and educational aspect. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Literary artistic education en_US
dc.subject Literary text en_US
dc.subject Psychological elements en_US
dc.subject Literay communication en_US
dc.subject Educație artistică literară en_US
dc.subject Text literar en_US
dc.subject Elemente psihologice en_US
dc.subject Comunicare literară en_US
dc.title Învățarea literaturii române prin intermediul textului literar, în ciclul primar en_US
dc.title.alternative Learning romanian literature through the literary text in primary school en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account