REPOZITORIU UPSC

Evaluare formativă

Show simple item record

dc.contributor.author COMORAȘU, Aura
dc.date.accessioned 2025-05-25T14:58:29Z
dc.date.available 2025-05-25T14:58:29Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation COMORAȘU, Aura. Evaluare formativă. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 210-214. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7450
dc.description Evaluarea formativă este un proces continuu și interactiv de evaluare, care își propune să sprijine elevii în învățare și să ajusteze metodele de predare pe parcurs. La orele de Limba și Literatura Română, evaluarea formativă devine esențială pentru a monitoriza progresul elevilor și pentru a îmbunătăți atât abilitățile de comunicare, cât și înțelegerea conceptelor literare și gramaticale. Lecția de limba română reprezintă o componentă fundamentală a procesului de predare-învățare a limbii străine, în care elevii dobândesc informații (cunoștințe, categorii, relații gramaticale, noțiuni), producând schimbările dorite în conturarea personalității lor. Evaluarea formativă joacă un rol central în procesul educațional, oferind un cadru pentru monitorizarea continuă a progresului elevilor, ajustarea metodelor de predare și îmbunătățirea abilităților lingvistice. În gimnaziu, unde elevii sunt în proces de formare a abilităților gramaticale, evaluarea formativă devine un instrument esențial pentru consolidarea cunoștințelor și stimularea gândirii critice și reflexive. en_US
dc.description.abstract Formative assessment is an ongoing and interactive process of assessment, which aims to support students in learning and adjust teaching methods along the way. In Romanian Language and Literature classes, formative assessment becomes essential to monitor students' progress and to improve both communication skills and understanding of literary and grammatical concepts. The Romanian language lesson represents a fundamental component of the language teaching-learning process, in which students acquire information (knowledge, categories, grammatical relations, notions), producing the desired changes in shaping their personality. Formative assessment plays a central role in the educational process, providing a framework for continuously monitoring student progress, adjusting teaching methods and improving language skills. In secondary school, where students are in the process of forming grammatical skills, formative assessment becomes an essential tool for consolidating knowledge and stimulating critical and reflective thinking. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Assessment en_US
dc.subject Language en_US
dc.subject Teaching en_US
dc.subject Information en_US
dc.subject Progress en_US
dc.subject Grammatical skills en_US
dc.subject Evaluare en_US
dc.subject Limbaj en_US
dc.subject Predare en_US
dc.subject Informare en_US
dc.subject Progres en_US
dc.subject Abilități gramaticale en_US
dc.title Evaluare formativă en_US
dc.title.alternative Formative assessment en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account