REPOZITORIU UPSC

Naturalețe și eleganță în relația învățător-elev

Show simple item record

dc.contributor.author CÂRDEI, Paraschiva-Alina
dc.date.accessioned 2025-05-25T14:47:02Z
dc.date.available 2025-05-25T14:47:02Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CÂRDEI, Paraschiva-Alina. Naturalețe și eleganță în relația învățător-elev. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 193-198. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7447
dc.description Articolul explorează impactul naturaleții și eleganței în relația profesor-elev, subliniind cum aceste două trăsături îmbunătățesc atât performanțele academice, cât și dezvoltarea personală a elevilor. Naturalețea este asociată cu autenticitatea și flexibilitatea în interacțiunile educaționale, oferind elevilor un spațiu sigur și încurajator pentru a se exprima liber. Eleganța, pe de altă parte, se manifestă printr-un comportament tacticos, rafinat și respectuos, ce contribuie la gestionarea eficientă a provocărilor din clasă. Exemple din pedagogia Montessori, gestionarea conflictelor în școli și programul SEL (Social and Emotional Learning) ilustrează beneficiile acestor abordări. Pe termen lung, elevii învață să fie cetățeni responsabili, cu abilități sociale și emoționale solide. Concluzia articolului este că o relație bazată pe naturalețe și eleganță pregătește elevii nu doar pentru succes academic, ci și pentru viața profesională și societate. en_US
dc.description.abstract The article explores the impact of naturalness and elegance in the teacher-student relationship, highlighting how these traits enhance both academic performance and students' personal development. Naturalness is associated with authenticity and flexibility in educational interactions, offering students a safe and encouraging space for free expression. Elegance, on the other hand, is demonstrated through tactful, refined, and respectful behavior, contributing to the effective management of classroom challenges. Examples from Montessori pedagogy, conflict resolution in schools, and the Social and Emotional Learning (SEL) program illustrate the benefits of these approaches. In the long term, students learn to be responsible citizens with strong social and emotional skills. The article concludes that a relationship based on naturalness and elegance prepares students not only for academic success but also for professional life and society. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Naturalness en_US
dc.subject Elegance en_US
dc.subject Teacher-student relationship en_US
dc.subject Social skills en_US
dc.subject Empathy en_US
dc.subject Naturalețe en_US
dc.subject Eleganță en_US
dc.subject Relație profesor-elev en_US
dc.subject Abilități sociale en_US
dc.subject Empatie en_US
dc.title Naturalețe și eleganță în relația învățător-elev en_US
dc.title.alternative Naturalness and elegance in the teacher-student relationship en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account