dc.contributor.author |
CÂRDEI, Paraschiva-Alina |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-25T14:47:02Z |
|
dc.date.available |
2025-05-25T14:47:02Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CÂRDEI, Paraschiva-Alina. Naturalețe și eleganță în relația învățător-elev. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 193-198. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7447 |
|
dc.description |
Articolul explorează impactul naturaleții și eleganței în relația profesor-elev, subliniind cum aceste două trăsături îmbunătățesc atât performanțele academice, cât și dezvoltarea personală a elevilor. Naturalețea este asociată cu autenticitatea și flexibilitatea în interacțiunile educaționale, oferind elevilor un spațiu sigur și încurajator pentru a se exprima liber. Eleganța, pe de altă parte, se manifestă printr-un comportament tacticos, rafinat și respectuos, ce contribuie la gestionarea eficientă a provocărilor din clasă. Exemple din pedagogia Montessori, gestionarea conflictelor în școli și programul SEL (Social and Emotional Learning) ilustrează beneficiile acestor abordări. Pe termen lung, elevii învață să fie cetățeni responsabili, cu abilități sociale și emoționale solide. Concluzia articolului este că o relație bazată pe naturalețe și eleganță pregătește elevii nu doar pentru succes academic, ci și pentru viața profesională și societate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article explores the impact of naturalness and elegance in the teacher-student relationship, highlighting how these traits enhance both academic performance and students' personal development. Naturalness is associated with authenticity and flexibility in educational interactions, offering students a safe and encouraging space for free expression. Elegance, on the other hand, is demonstrated through tactful, refined, and respectful behavior, contributing to the effective management of classroom challenges. Examples from Montessori pedagogy, conflict resolution in schools, and the Social and Emotional Learning (SEL) program illustrate the benefits of these approaches. In the long term, students learn to be responsible citizens with strong social and emotional skills. The article concludes that a relationship based on naturalness and elegance prepares students not only for academic success but also for professional life and society. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Naturalness |
en_US |
dc.subject |
Elegance |
en_US |
dc.subject |
Teacher-student relationship |
en_US |
dc.subject |
Social skills |
en_US |
dc.subject |
Empathy |
en_US |
dc.subject |
Naturalețe |
en_US |
dc.subject |
Eleganță |
en_US |
dc.subject |
Relație profesor-elev |
en_US |
dc.subject |
Abilități sociale |
en_US |
dc.subject |
Empatie |
en_US |
dc.title |
Naturalețe și eleganță în relația învățător-elev |
en_US |
dc.title.alternative |
Naturalness and elegance in the teacher-student relationship |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |