dc.contributor.author |
MUNTEANU, Olga |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-18T04:45:21Z |
|
dc.date.available |
2025-05-18T04:45:21Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
MUNTEANU, Olga. Valorificarea consilierii psihopedagogice a cadrelor didactice pentru dezvoltarea creativității emoționale. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 125-131. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7423 |
|
dc.description |
Creativitatea este un proces complex, generând soluții originale pentru probleme care nu au răspunsuri simple. Acest atribut este legat de noutate, eficiență și autenticitate, esențiale în evaluarea reacțiilor emoționale creative. Studiile sugerează că creativitatea emoțională, un concept emergent, include atât dimensiuni conștiente, cât și inconștiente, având un impact semnificativ asupra relațiilor interumane și mediului educațional. Componentele creativității se leagă de gândirea divergentă, ce implică fluență, flexibilitate, originalitate și elaborare. Creativitatea emoțională este identificată ca o competență a inteligenței emoționale, caracterizată prin capacitatea de a genera reacții emoționale noi și utile. Studiile demonstrează că emoțiile influențează creativitatea, subliniind importanța gestionării emoțiilor în procesele educaționale și interumane. Inteligența emoțională devine astfel foarte importantă în procesul de dezvoltare personală și socială, facilitând gestionarea emoțiilor și influențând creativitatea. În special, dezvoltarea creativității emoționale la cadrele didactice este esențială, deoarece educatorii pot influența pozitiv nu doar copiii, ci și mediul educațional în ansamblu. |
en_US |
dc.description.abstract |
Creativity is a complex process, generating original solutions to problems that do not have simple answers. This attribute is related to novelty, effectiveness and authenticity, essential in evaluating creative emotional reactions. Studies suggest that emotional creativity, an emerging concept, includes both conscious and unconscious dimensions, having a significant impact on interpersonal relationships and the educational environment. The components of creativity relate to divergent thinking, which involves fluency, flexibility, originality and elaboration. Emotional creativity is identified as a competency of emotional intelligence, characterized by the ability to generate new and useful emotional reactions. Studies demonstrate that emotions influence creativity, highlighting the importance of managing emotions in educational and interpersonal processes. Emotional intelligence thus becomes very important in the process of personal and social development, facilitating the management of emotions and influencing creativity. In particular, the development of emotional creativity in teachers is essential, because educators can positively influence not only children, but also the educational environment as a whole. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Emotional culture |
en_US |
dc.subject |
Emotional creativity |
en_US |
dc.subject |
Counseling |
en_US |
dc.subject |
Teaching staff |
en_US |
dc.subject |
Cultura emoțională |
en_US |
dc.subject |
Creativitate emoțională |
en_US |
dc.subject |
Consiliere |
en_US |
dc.subject |
Cadru didactic |
en_US |
dc.title |
Valorificarea consilierii psihopedagogice a cadrelor didactice pentru dezvoltarea creativității emoționale |
en_US |
dc.title.alternative |
Valuation of psychopedagogical counseling of teachers for the development of emotional creativity |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |