REPOZITORIU UPSC

Provocări actuale pentru inovarea educației

Show simple item record

dc.contributor.author BÎRSAN, Elena
dc.date.accessioned 2025-05-18T04:22:39Z
dc.date.available 2025-05-18T04:22:39Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BÎRSAN, Elena. Provocări actuale pentru inovarea educației. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 69-75. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7415
dc.description Educația în Republica Moldova, în ultimul deceniu, a cunoscut o continuă transformare și dezvoltare sub toate aspectele. În contextul globalizării şi al concurenţei internaţionale, se configurează tot mai mult necesitatea organizației școlare inovative, care, de fapt, este determinată de prevederile legale precum: Codul Educației, Strategia Naţională de Dezvoltare „Educația 2030” ș.a. Raportându-ne la situaţia internaţională, se poate afirma că inovaţia la nivelul sistemului educaţional din Republica Moldova începând cu anii 90, devine unul dintre sistemele în care s-au operat multe schimbări, la nivelul tuturor componentelor sale. Abordarea inovaţiei ca proces vizează punerea în evidenţă a componentei de noutate, ce poate fi aplicată în procesul de producţie sau de gestiune a organizației, în condiţii de eficienţă. În articolul de față vom analiza conceptul de inovație, aspecte ale inovației în educație. La fel vom analiza caracteristicile, dimensiunile și factorii inovației. en_US
dc.description.abstract Education in the Republic of Moldova, in the last decade, has undergone continuous transformation and development in all aspects. In the context of globalization and international competition, the need for innovative school organization is increasingly taking shape, which, in fact, is determined by legal provisions such as the Education Code, the National Development Strategy "Education 2030", etc. Referring to the international situation, it can be said that innovation in the educational system in the Republic of Moldova since the 90s, becomes one of the systems in which many changes have been made in all its components. The approach of innovation as a process aims at highlighting the novelty component, which can be applied in the production or management process of the organization, under conditions of efficiency. In this article we will analyze the concept of innovation, aspects of innovation in education. Also characteristics, dimensions and factors of innovation. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Innovation en_US
dc.subject Social innovation en_US
dc.subject Educational innovation en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Inovație en_US
dc.subject Inovație socială en_US
dc.subject Inovație educațională en_US
dc.subject Inovație în învățământ en_US
dc.title Provocări actuale pentru inovarea educației en_US
dc.title.alternative Current challenges for education innovation en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account