REPOZITORIU UPSC

Învățarea aventură / de tip expediționar ca strategie de predare integrată în învățământul primar

Show simple item record

dc.contributor.author ANDREI, Carmen-Paula
dc.date.accessioned 2025-05-18T03:55:20Z
dc.date.available 2025-05-18T03:55:20Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ANDREI, Carmen-Paula. Învățarea aventură / de tip expediționar ca strategie de predare integrată în învățământul primar. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 56-58. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7412
dc.description.abstract This article describes expeditionary-adventure learning as an integrated teaching strategy in primary grades. It is an active-interactive method that involves carrying out some investigations/micro-researches to explore the socio-natural environment, in order to develop the individual and project team. We remind you of the role of guide and supporter of the teaching staff in the process of exploring the natural environment. The authors detailing the forms and stages of adventure learning as the best approach to studyng and understanding the environment. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Strategies en_US
dc.subject Integrated teaching en_US
dc.subject Adventure learning en_US
dc.title Învățarea aventură / de tip expediționar ca strategie de predare integrată în învățământul primar en_US
dc.title.alternative Adventure / expedition learning as an integrated teaching strategy in primary education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account