dc.contributor.author |
GUSAK, Liudmyla |
|
dc.contributor.author |
GONCHAR, Kate |
|
dc.contributor.author |
SMALKO, Liudmyla |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-18T03:45:48Z |
|
dc.date.available |
2025-05-18T03:45:48Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
GUSAK, Liudmyla; GONCHAR, Kate & SMALKO, Liudmyla. Associative symbols method in teacing english. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 33-40. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-197-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7409 |
|
dc.description |
Articolul abordează problemele predării limbii engleze elevilor din clasele primare. Cercetările recente susțin că metodele bazate pe asocieri, în ceea ce privește dezvoltarea gândirii creative a copiilor, demonstrează o eficiență ridicată. Aceste metode includ metoda asocierilor grafice, metoda asocierilor sonore (fonetice) și metoda complexă asociativă. Toate aceste metode îi ajută pe elevi să depășească o serie de dificultăți în procesul de învățare a limbii, într-un mod fundamental nou, și contribuie chiar la o mai bună asimilare a bazelor limbii lor materne (ucraineana, în cazul nostru). O atenție deosebită este acordată unei noi metode de predare a limbii engleze – Metoda simbolurilor asociative, care a fost dezvoltată de profesori din școlile din Lutsk. A fost elaborat un program autoral pentru predarea limbii engleze copiilor cu vârste între 5 și 10 ani, bazat pe această metodă. În cadrul programului au fost create și aprobate manuale și caiete de lucru (pentru grădinițe, clasele I, II, III și IV) de către Ministerul Educației și Științei din Ucraina.
Metoda simbolurilor asociative pune accent pe limbajul mișcărilor, al gesturilor, al expresiilor faciale, pe limbajul corpului, limbajul ideilor codificate și al asocierilor. Această metodă îmbunătățește percepția și reproducerea informațiilor, fiind construită pe capacitatea copilului de a-și imagina și de a fantezia. Permite crearea unei imagini pentru aproape orice unitate lexicală sau gramaticală, utilizând imaginația bogată a copiilor. Copilul învață un cuvânt străin mult mai repede dacă acesta este asociat cu o imagine sau o acțiune specifică. Metoda integrează simbolurile asociative în procesul de învățare a limbii străine prin imitație. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article addresses issues of teaching English to primary school pupils. Recent researches assert that methods based on associations in regard to the development of creative thinking of young learners demonstrate their high efficiency. They are the method of graphic associations, method of sound (phonetic) associations, complex associative method. All of them help pupils to overcome a number of difficulties in language acquisition in a fundamentally new way, help children to absorb better even the basics of their native language (Ukrainian, in our case).
A special attention in the article is paid to the new method of teaching English – Method of associative symbols which was developed by teachers of Lutsk schools. The author`s program for teaching 5-10year old children by the method of associative symbols has been developed, based on this program textbooks and workbooks (for kindergartens, the first, the second, the third and the fourth grades) have been created and approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine.
The method of associative symbols highlights the language of movements, gestures, facial expressions, the language of our body, language of coded ideas and associations. This method improves the perception and reproduction of information, being built on the child's ability to imagine and fantasize. It allows to create an image of practically any lexical or grammatical unit by means of bright children’s imagination. The child learns foreign word much quicker if it is associated with a particular image or action. The method incorporates associative symbols into studying a foreign language through imitation. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
MAS |
en_US |
dc.subject |
Imitation |
en_US |
dc.subject |
Associative images |
en_US |
dc.subject |
Positive motivation for learning a foreign language |
en_US |
dc.subject |
Methodological challenges of MAS |
en_US |
dc.subject |
Creating associative image-symbols |
en_US |
dc.subject |
Memorization |
en_US |
dc.subject |
An imaginary object |
en_US |
dc.subject |
Kinesthetic learners |
en_US |
dc.subject |
Creative activity |
en_US |
dc.subject |
Imitație |
en_US |
dc.subject |
Imagini asociative |
en_US |
dc.subject |
Motivație pozitivă pentru învățarea unei limbi străine |
en_US |
dc.subject |
Provocări metodologice ale MAS |
en_US |
dc.subject |
Crearea de imagini-simbol asociative |
en_US |
dc.subject |
Memorare |
en_US |
dc.subject |
Un obiect imaginar |
en_US |
dc.subject |
Cursanți kinestezici |
en_US |
dc.subject |
Activitate creativă |
en_US |
dc.title |
Associative symbols method in teacing english |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |