REPOZITORIU UPSC

Associative symbols method in teacing english

Show simple item record

dc.contributor.author GUSAK, Liudmyla
dc.contributor.author GONCHAR, Kate
dc.contributor.author SMALKO, Liudmyla
dc.date.accessioned 2025-05-18T03:45:48Z
dc.date.available 2025-05-18T03:45:48Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GUSAK, Liudmyla; GONCHAR, Kate & SMALKO, Liudmyla. Associative symbols method in teacing english. În: Materialele conferinței științifice internaţionale „Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare”, ediția 2-a, 8-9 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 33-40. ISBN 978-9975-48-197-7(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-197-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7409
dc.description Articolul abordează problemele predării limbii engleze elevilor din clasele primare. Cercetările recente susțin că metodele bazate pe asocieri, în ceea ce privește dezvoltarea gândirii creative a copiilor, demonstrează o eficiență ridicată. Aceste metode includ metoda asocierilor grafice, metoda asocierilor sonore (fonetice) și metoda complexă asociativă. Toate aceste metode îi ajută pe elevi să depășească o serie de dificultăți în procesul de învățare a limbii, într-un mod fundamental nou, și contribuie chiar la o mai bună asimilare a bazelor limbii lor materne (ucraineana, în cazul nostru). O atenție deosebită este acordată unei noi metode de predare a limbii engleze – Metoda simbolurilor asociative, care a fost dezvoltată de profesori din școlile din Lutsk. A fost elaborat un program autoral pentru predarea limbii engleze copiilor cu vârste între 5 și 10 ani, bazat pe această metodă. În cadrul programului au fost create și aprobate manuale și caiete de lucru (pentru grădinițe, clasele I, II, III și IV) de către Ministerul Educației și Științei din Ucraina. Metoda simbolurilor asociative pune accent pe limbajul mișcărilor, al gesturilor, al expresiilor faciale, pe limbajul corpului, limbajul ideilor codificate și al asocierilor. Această metodă îmbunătățește percepția și reproducerea informațiilor, fiind construită pe capacitatea copilului de a-și imagina și de a fantezia. Permite crearea unei imagini pentru aproape orice unitate lexicală sau gramaticală, utilizând imaginația bogată a copiilor. Copilul învață un cuvânt străin mult mai repede dacă acesta este asociat cu o imagine sau o acțiune specifică. Metoda integrează simbolurile asociative în procesul de învățare a limbii străine prin imitație. en_US
dc.description.abstract The article addresses issues of teaching English to primary school pupils. Recent researches assert that methods based on associations in regard to the development of creative thinking of young learners demonstrate their high efficiency. They are the method of graphic associations, method of sound (phonetic) associations, complex associative method. All of them help pupils to overcome a number of difficulties in language acquisition in a fundamentally new way, help children to absorb better even the basics of their native language (Ukrainian, in our case). A special attention in the article is paid to the new method of teaching English – Method of associative symbols which was developed by teachers of Lutsk schools. The author`s program for teaching 5-10year old children by the method of associative symbols has been developed, based on this program textbooks and workbooks (for kindergartens, the first, the second, the third and the fourth grades) have been created and approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine. The method of associative symbols highlights the language of movements, gestures, facial expressions, the language of our body, language of coded ideas and associations. This method improves the perception and reproduction of information, being built on the child's ability to imagine and fantasize. It allows to create an image of practically any lexical or grammatical unit by means of bright children’s imagination. The child learns foreign word much quicker if it is associated with a particular image or action. The method incorporates associative symbols into studying a foreign language through imitation. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject MAS en_US
dc.subject Imitation en_US
dc.subject Associative images en_US
dc.subject Positive motivation for learning a foreign language en_US
dc.subject Methodological challenges of MAS en_US
dc.subject Creating associative image-symbols en_US
dc.subject Memorization en_US
dc.subject An imaginary object en_US
dc.subject Kinesthetic learners en_US
dc.subject Creative activity en_US
dc.subject Imitație en_US
dc.subject Imagini asociative en_US
dc.subject Motivație pozitivă pentru învățarea unei limbi străine en_US
dc.subject Provocări metodologice ale MAS en_US
dc.subject Crearea de imagini-simbol asociative en_US
dc.subject Memorare en_US
dc.subject Un obiect imaginar en_US
dc.subject Cursanți kinestezici en_US
dc.subject Activitate creativă en_US
dc.title Associative symbols method in teacing english en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    8-9 noiembrie, [2024, Chişinău]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account