REPOZITORIU UPSC

Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității

Show simple item record

dc.contributor.author ȚÎGANAȘ, Odetta
dc.contributor.author GRECU, Elena
dc.contributor.author CHIRIAC, Eugenia
dc.contributor.author GRIGORCEA, Sofia
dc.date.accessioned 2025-04-08T11:21:04Z
dc.date.available 2025-04-08T11:21:04Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ȚÎGANAȘ, Odetta; GRECU, Elena; CHIRIAC, Eugenia şi GRIGORCEA, Sofia. Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 535-547. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-5-86654-132-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7357
dc.description The promotion of inter- and transdisciplinarity constitutes a defining element in the knowledge process and appears as a necessity of overcoming the artificial boundaries between different fields of science. This transfer can be achieved in an ergonomic, well-signed approach, based on various interactive methods. The teaching project model attached to this article focuses on the learning unit as a long-term design breakdown. This concept was introduced to the biology to ensure a simple derivation of the component lessons and to stimulate the creativity of teachers, developing in students a flexible thinking, able to respond quickly to various life challenges. en_US
dc.description.abstract Promovarea inter- și transdisciplinarității constituie un element definitoriu în procesul de cunoaștere și apare ca o necesitate a depășirii granițelor artificiale între diferite domenii ale științei. Acest transfer se poate realiza într-un demers didactic ergonomic, bine proiectat, bazat pe diverse metode interactive. Modelul proiectului didactic atașat în acest articol se axează pe unitatea de învățare, ca o detaliere a proiectării de lungă durată. Acest concept a fost introdus la disciplina biologie pentru a se asigura o derivare simplă a lecțiilor componente și pentru a stimula creativitatea profesorilor, dezvoltând la elevi o gândire flexibilă, aptă să răspundă rapid la diverse provocări ale vieții. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Proiectare didactică en_US
dc.subject Unitate de învățare en_US
dc.subject Metode en_US
dc.subject Interdisciplinaritate en_US
dc.subject Transdisciplinaritate en_US
dc.subject Didactic design en_US
dc.subject Learning unit en_US
dc.subject Methods en_US
dc.subject Interdisciplinarity en_US
dc.subject Transdisciplinarity en_US
dc.title Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    1-2 noiembrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account