dc.contributor.author |
ȚÎGANAȘ, Odetta |
|
dc.contributor.author |
GRECU, Elena |
|
dc.contributor.author |
CHIRIAC, Eugenia |
|
dc.contributor.author |
GRIGORCEA, Sofia |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-08T11:21:04Z |
|
dc.date.available |
2025-04-08T11:21:04Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
ȚÎGANAȘ, Odetta; GRECU, Elena; CHIRIAC, Eugenia şi GRIGORCEA, Sofia. Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 535-547. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-5-86654-132-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7357 |
|
dc.description |
The promotion of inter- and transdisciplinarity constitutes a defining element in the knowledge process and appears as a necessity of overcoming the artificial boundaries between different fields of science. This transfer can be achieved in an ergonomic, well-signed approach, based on various interactive methods. The teaching project model attached to this article focuses on the learning unit as a long-term design breakdown. This concept was introduced to the biology to ensure a simple derivation of the component lessons and to stimulate the creativity of teachers, developing in students a flexible thinking, able to respond quickly to various life challenges. |
en_US |
dc.description.abstract |
Promovarea inter- și transdisciplinarității constituie un element definitoriu în procesul de cunoaștere și apare ca o necesitate a depășirii granițelor artificiale între diferite domenii ale științei. Acest transfer se poate realiza într-un demers didactic ergonomic, bine proiectat, bazat pe diverse metode interactive. Modelul proiectului didactic atașat în acest articol se axează pe unitatea de învățare, ca o detaliere a proiectării de lungă durată. Acest concept a fost introdus la disciplina biologie pentru a se asigura o derivare simplă a lecțiilor componente și pentru a stimula creativitatea profesorilor, dezvoltând la elevi o gândire flexibilă, aptă să răspundă rapid la diverse provocări ale vieții. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Proiectare didactică |
en_US |
dc.subject |
Unitate de învățare |
en_US |
dc.subject |
Metode |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Didactic design |
en_US |
dc.subject |
Learning unit |
en_US |
dc.subject |
Methods |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinarity |
en_US |
dc.title |
Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |