| dc.contributor.author | ȚÎGANAȘ, Odetta | |
| dc.contributor.author | GRECU, Elena | |
| dc.contributor.author | CHIRIAC, Eugenia | |
| dc.contributor.author | GRIGORCEA, Sofia | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-08T11:21:04Z | |
| dc.date.available | 2025-04-08T11:21:04Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | ȚÎGANAȘ, Odetta; GRECU, Elena; CHIRIAC, Eugenia şi GRIGORCEA, Sofia. Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 535-547. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). | en_US | 
| dc.identifier.isbn | 978-5-86654-132-4 | |
| dc.identifier.uri | http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7357 | |
| dc.description | The promotion of inter- and transdisciplinarity constitutes a defining element in the knowledge process and appears as a necessity of overcoming the artificial boundaries between different fields of science. This transfer can be achieved in an ergonomic, well-signed approach, based on various interactive methods. The teaching project model attached to this article focuses on the learning unit as a long-term design breakdown. This concept was introduced to the biology to ensure a simple derivation of the component lessons and to stimulate the creativity of teachers, developing in students a flexible thinking, able to respond quickly to various life challenges. | en_US | 
| dc.description.abstract | Promovarea inter- și transdisciplinarității constituie un element definitoriu în procesul de cunoaștere și apare ca o necesitate a depășirii granițelor artificiale între diferite domenii ale științei. Acest transfer se poate realiza într-un demers didactic ergonomic, bine proiectat, bazat pe diverse metode interactive. Modelul proiectului didactic atașat în acest articol se axează pe unitatea de învățare, ca o detaliere a proiectării de lungă durată. Acest concept a fost introdus la disciplina biologie pentru a se asigura o derivare simplă a lecțiilor componente și pentru a stimula creativitatea profesorilor, dezvoltând la elevi o gândire flexibilă, aptă să răspundă rapid la diverse provocări ale vieții. | en_US | 
| dc.language.iso | ro | en_US | 
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" | en_US | 
| dc.subject | Proiectare didactică | en_US | 
| dc.subject | Unitate de învățare | en_US | 
| dc.subject | Metode | en_US | 
| dc.subject | Interdisciplinaritate | en_US | 
| dc.subject | Transdisciplinaritate | en_US | 
| dc.subject | Didactic design | en_US | 
| dc.subject | Learning unit | en_US | 
| dc.subject | Methods | en_US | 
| dc.subject | Interdisciplinarity | en_US | 
| dc.subject | Transdisciplinarity | en_US | 
| dc.title | Proiectarea didactică a unității de învățare la disciplina biologie din perspectiva inter- și transdisciplinarității | en_US | 
| dc.type | Article | en_US |