Abstract:
Promovarea inter- și transdisciplinarității constituie un element definitoriu în procesul de cunoaștere și apare ca o necesitate a depășirii granițelor artificiale între diferite domenii ale științei. Acest transfer se poate realiza într-un demers didactic ergonomic, bine proiectat, bazat pe diverse metode interactive. Modelul proiectului didactic atașat în acest articol se axează pe unitatea de învățare, ca o detaliere a proiectării de lungă durată. Acest concept a fost introdus la disciplina biologie pentru a se asigura o derivare simplă a lecțiilor componente și pentru a stimula creativitatea profesorilor, dezvoltând la elevi o gândire flexibilă, aptă să răspundă rapid la diverse provocări ale vieții.
Description:
The promotion of inter- and transdisciplinarity constitutes a defining element in the knowledge process and appears as a necessity of overcoming the artificial boundaries between different fields of science. This transfer can be achieved in an ergonomic, well-signed approach, based on various interactive methods. The teaching project model attached to this article focuses on the learning unit as a long-term design breakdown. This concept was introduced to the biology to ensure a simple derivation of the component lessons and to stimulate the creativity of teachers, developing in students a flexible thinking, able to respond quickly to various life challenges.