REPOZITORIU UPSC

Premise analitice privind conceptele STEM/STEAM/STREAM

Show simple item record

dc.contributor.author ȘEREMET, Ileana Simona
dc.contributor.author FRANȚUZAN, Liudmila
dc.date.accessioned 2025-04-08T11:15:49Z
dc.date.available 2025-04-08T11:15:49Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ȘEREMET, Ileana Simona şi FRANȚUZAN, Liudmila. Premise analitice privind conceptele STEM/STEAM/STREAM. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 524-534. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-5-86654-132-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7356
dc.description We live in a time when the development of technology and globalization bring changes not only of a social order, but also of an educational nature. A quality education is the best imperative by which we can bring prosperity to all citizens. Therefore, how we approach education represents the main purpose of the entire society. The intent of this article is to present a solid foundation for discussion and action regarding STEM/STEAM/STREAM education, focusing on how students acquire skills. One of the main elements of the educational policy refers to the freedom to cultivate the creativity and curiosity of young people through integrated activities, combining different skills. In this sense, the analytical premises of the STEM/STEAM and STREAM concepts and the practical perspectives of implementation at the international and national level are briefly examined. en_US
dc.description.abstract Trăim într-o perioadă în care dezvoltarea tehnologiei și globalizarea aduce schimbări nu doar de ordin societal, dar și educațional. O educație de calitate este cel mai bun imperativ prin care putem aduce bunăstare tuturor cetățenilor. De aceea, modul în care abordăm educația reprezintă scopul principal al întregii societăți. Intenția acestui articol este de a prezenta o bază solidă pentru discuții și acțiuni privind educația STEM/STEAM/STREAM, punând accent pe modul în care elevii dobândesc competențe. Unul dintre elementele principale de politică educațională, se referă la libertatea de a cultiva creativitatea și curiozitatea tinerilor prin activități integrate, combinând diferite abilități. În acest sens sunt examinate succint premisele analitice ale conceptelor STEM/STEAM și STREAM și perspectivele practice de implementare la nivel internațional și național. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject STEAM en_US
dc.subject STREAM en_US
dc.subject Învățare en_US
dc.subject Proces educațional en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Educational process en_US
dc.title Premise analitice privind conceptele STEM/STEAM/STREAM en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    1-2 noiembrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account