Abstract:
Trăim într-o perioadă în care dezvoltarea tehnologiei și globalizarea aduce schimbări nu doar de ordin societal, dar și educațional. O educație de calitate este cel mai bun imperativ prin care putem aduce bunăstare tuturor cetățenilor. De aceea, modul în care abordăm educația reprezintă scopul principal al întregii societăți. Intenția acestui articol este de a prezenta o bază solidă pentru discuții și acțiuni privind educația STEM/STEAM/STREAM, punând accent pe modul în care elevii dobândesc competențe. Unul dintre elementele principale de politică educațională, se referă la libertatea de a cultiva creativitatea și curiozitatea tinerilor prin activități integrate, combinând diferite abilități. În acest sens sunt examinate succint premisele analitice ale conceptelor STEM/STEAM și STREAM și perspectivele practice de implementare la nivel internațional și național.
Description:
We live in a time when the development of technology and globalization bring changes not only of a social order, but also of an educational nature. A quality education is the best imperative by which we can bring prosperity to all citizens. Therefore, how we approach education represents the main purpose of the entire society. The intent of this article is to present a solid foundation for discussion and action regarding STEM/STEAM/STREAM education, focusing on how students acquire skills. One of the main elements of the educational policy refers to the freedom to cultivate the creativity and curiosity of young people through integrated activities, combining different skills. In this sense, the analytical premises of the STEM/STEAM and STREAM concepts and the practical perspectives of implementation at the international and national level are briefly examined.