dc.contributor.author |
CAZACIOC, Nadejda |
|
dc.contributor.author |
COROPCEANU, Eduard |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-08T06:31:53Z |
|
dc.date.available |
2025-04-08T06:31:53Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CAZACIOC, Nadejda şi COROPCEANU, Eduard. Dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților prin proiecte STEAM – o abordare interdisciplinară pentru viitor. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 464-471. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-5-86654-132-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7346 |
|
dc.description |
The paper explores the role of STEAM projects in the professional training of students in double majors in the field of Educational Sciences: Chemistry and Biology and Biology and Chemistry. The importance of integrating this interdisciplinary approach into education is emphasized, providing students with essential professional competences, such as technical competences, critical and creative thinking, but also the ability to collaborate effectively. Through applied projects, such as "Urban Ecological Ecosystem for the Future", students develop both professional competences and the ability to apply theoretical knowledge in real contexts. STEAM project-based education fosters innovation and adaptability, essential for professional success in a dynamic world. |
en_US |
dc.description.abstract |
Lucrarea explorează rolul proiectelor STEAM în formarea profesională a studenților la specialitățile duble din domeniul Științe ale Educației: Chimie și Biologie și Biologie și Chimie. Se subliniază importanța integrării acestei abordări interdisciplinare în educație, oferind studenților competențe profesionale esențiale, precum abilități tehnice, gândire critică și creativă, dar și capacitatea de a colabora eficient. Prin proiecte aplicate, precum „Ecosistem ecologic urban pentru viitor”, studenții își dezvoltă atât competențele profesionale, cât și abilitățile de a aplica cunoștințele teoretice în contexte reale. Educația bazată pe proiecte STEAM stimulează inovarea și adaptabilitatea, esențiale pentru succesul profesional într-o lume dinamică. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Formare profesională |
en_US |
dc.subject |
Competențe profesionale |
en_US |
dc.subject |
Proiecte STEAM |
en_US |
dc.subject |
Abilități interdisciplinare |
en_US |
dc.subject |
Professional training |
en_US |
dc.subject |
Professional competences |
en_US |
dc.subject |
STEAM projects |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinary competences |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților prin proiecte STEAM – o abordare interdisciplinară pentru viitor |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |