REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților prin proiecte STEAM – o abordare interdisciplinară pentru viitor

Show simple item record

dc.contributor.author CAZACIOC, Nadejda
dc.contributor.author COROPCEANU, Eduard
dc.date.accessioned 2025-04-08T06:31:53Z
dc.date.available 2025-04-08T06:31:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CAZACIOC, Nadejda şi COROPCEANU, Eduard. Dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților prin proiecte STEAM – o abordare interdisciplinară pentru viitor. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 464-471. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-5-86654-132-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7346
dc.description The paper explores the role of STEAM projects in the professional training of students in double majors in the field of Educational Sciences: Chemistry and Biology and Biology and Chemistry. The importance of integrating this interdisciplinary approach into education is emphasized, providing students with essential professional competences, such as technical competences, critical and creative thinking, but also the ability to collaborate effectively. Through applied projects, such as "Urban Ecological Ecosystem for the Future", students develop both professional competences and the ability to apply theoretical knowledge in real contexts. STEAM project-based education fosters innovation and adaptability, essential for professional success in a dynamic world. en_US
dc.description.abstract Lucrarea explorează rolul proiectelor STEAM în formarea profesională a studenților la specialitățile duble din domeniul Științe ale Educației: Chimie și Biologie și Biologie și Chimie. Se subliniază importanța integrării acestei abordări interdisciplinare în educație, oferind studenților competențe profesionale esențiale, precum abilități tehnice, gândire critică și creativă, dar și capacitatea de a colabora eficient. Prin proiecte aplicate, precum „Ecosistem ecologic urban pentru viitor”, studenții își dezvoltă atât competențele profesionale, cât și abilitățile de a aplica cunoștințele teoretice în contexte reale. Educația bazată pe proiecte STEAM stimulează inovarea și adaptabilitatea, esențiale pentru succesul profesional într-o lume dinamică. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Formare profesională en_US
dc.subject Competențe profesionale en_US
dc.subject Proiecte STEAM en_US
dc.subject Abilități interdisciplinare en_US
dc.subject Professional training en_US
dc.subject Professional competences en_US
dc.subject STEAM projects en_US
dc.subject Interdisciplinary competences en_US
dc.title Dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților prin proiecte STEAM – o abordare interdisciplinară pentru viitor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    1-2 noiembrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account