REPOZITORIU UPSC

Rolul transdisciplinarității în dezvoltarea cognitivă a elevilor

Show simple item record

dc.contributor.author ȘCHIOPU, Lucia
dc.date.accessioned 2025-04-08T04:54:28Z
dc.date.available 2025-04-08T04:54:28Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ȘCHIOPU, Lucia. Rolul transdisciplinarității în dezvoltarea cognitivă a elevilor. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 434-442. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-5-86654-132-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7342
dc.description The article highlights the role of transdisciplinarity in the cognitive development of students, emphasizing the importance of attention, cognition, and sequential skills. Transdisciplinarity involves nuanced attention that regulates students' behavior and the way they process information. Transdisciplinary teachers must identify the strengths and weaknesses of each student, supporting the development of complex thinking and collaboration skills. Sequential skills, such as organizing and breaking tasks into steps, are essential for academic success and language development. Students engaged in transdisciplinary activities develop their own language, both receptive (understanding words and gestures) and expressive (articulating thoughts). By integrating these competencies, students enhance both their cognitive processes and social skills, enabling them to collaborate and solve complex problems. en_US
dc.description.abstract Articlolul elaborat în cadrul proiectului: „Digitalizarea procesului de formare inițială a cadrelor didactice pentru asigurarea unui demers didactic eficient, în context cu solicitările pieței muncii”, cod 040102 evidențiază rolul transdisciplinarității în dezvoltarea cognitivă a elevilor, subliniind importanța atenției, cogniției și abilităților secvențiale. Transdisciplinaritatea implică o atenție nuanțată, care reglează comportamentul elevilor și modul în care aceștia procesează informațiile. Profesorii transdisciplinari trebuie să identifice punctele forte și slabe ale fiecărui elev, sprijinind dezvoltarea abilităților de gândire complexă și colaborare. Abilitățile secvențiale, cum ar fi organizarea și divizarea sarcinilor pe pași, sunt esențiale pentru succesul academic și dezvoltarea limbajului. Elevii implicați în activități transdisciplinare își dezvoltă un limbaj propriu, atât receptiv (înțelegerea cuvintelor și gesturilor), cât și expresiv (exprimarea gândurilor). Prin integrarea acestor competențe, elevii își îmbunătățesc atât procesele cognitive, cât și abilitățile sociale, fiind capabili să colaboreze și să rezolve probleme complexe. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Transdisciplinaritate en_US
dc.subject Atenție en_US
dc.subject Cognție en_US
dc.subject Secvențialitate en_US
dc.subject Neurodezvoltare en_US
dc.subject Transdisciplinarity en_US
dc.subject Attention en_US
dc.subject Cognition en_US
dc.subject Sequentiality en_US
dc.subject Neurodevelopment en_US
dc.title Rolul transdisciplinarității în dezvoltarea cognitivă a elevilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    1-2 noiembrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account