Abstract:
Articolul explorează interdependența dintre competențele digitale și educația STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică). În contextul unei lumi din ce în ce mai digitalizate, competențele digitale devin esențiale pentru formarea elevilor capabili să abordeze provocările contemporane. Articolul analizează cum utilizarea tehnologiei îmbunătățește învățarea interdisciplinară, facilitează colaborarea și dezvoltă abilități de rezolvare a problemelor. Se evidențiază importanța integrării competențelor digitale în educația STEAM pentru a încuraja gândirea critică și creativitatea, precum și pentru a pregăti elevii pentru piața muncii. Se demonstrează cum educația STEAM, sprijinită de competențele digitale, poate genera inovatori și lideri în diverse domenii. Articolul concluzionează că investiția în dezvoltarea acestor competențe este crucială pentru o educație relevantă și adaptată nevoilor viitoare.
Description:
The article explores the interdependence between digital skills and STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) education. In the context of an increasingly digitized world, digital skills are becoming essential for training students capable of tackling contemporary challenges. The article examines how the use of technology enhances interdisciplinary learning, facilitates collaboration, and develops problem-solving skills. It highlights the importance of integrating digital skills in STEAM education to encourage critical thinking and creativity, as well as to prepare students for the labor market. It demonstrates how STEAM education, supported by digital skills, can generate innovators and leaders in various fields. The article concludes that investing in the development of these skills is crucial for an education that is relevant and adapted to future needs.