REPOZITORIU UPSC

Integrarea matematicii și biologiei în curriculumul școlar pentru învățământul secundar: o abordare interdisciplinară

Show simple item record

dc.contributor.author MAFTEA, Serghei
dc.contributor.author MAFTEA, Alexandra
dc.date.accessioned 2025-03-29T06:01:14Z
dc.date.available 2025-03-29T06:01:14Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MAFTEA, Serghei şi MAFTEA, Alexandra. Integrarea matematicii și biologiei în curriculumul școlar pentru învățământul secundar: o abordare interdisciplinară. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 141-148. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-5-86654-132-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7295
dc.description The article aims to present an interdisciplinary aspect of mathematics and biology in secondary education. Thus, the crowd concept serves as an educational tool to promote interdisciplinary learning, providing students with opportunities to explore connections between diverse fields and develop analytical and applied thinking. Mathematical modelling, applicable on empirical and theoretical levels, allows the description of objects, phenomena or processes through mathematical language, thus facilitating the transfer of knowledge between fields. In the given case, the concept of the crowd becomes a starting point in the formulation of exercises that reflect interdisciplinary connections between mathematics and certain aspects of biology. en_US
dc.description.abstract Articolul țintește prezentarea unui aspect interdisciplinar al matematicii și biologiei în învățământul secundar. Astfel, conceptul de mulțime servește ca un instrument educativ pentru a promova învățarea interdisciplinară, oferindu-le elevilor oportunități de a explora legături între diverse domenii și de a dezvolta o gândire analitică și aplicativă. Modelarea matematică, aplicabilă pe niveluri empirice și teoretice, permite descrierea obiectelor, fenomenelor sau proceselor prin intermediul limbajului matematic, facilitând astfel transferul cunoștințelor între domenii. În cazul dat, conceptul de mulțime devine un punct de plecare în formularea unor exerciții care reflectă conexiuni interdisciplinare între matematică și anumite aspecte din biologie. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Interdisciplinar en_US
dc.subject Mulțime en_US
dc.subject Submulțime en_US
dc.subject Organism en_US
dc.subject Interdisciplinary en_US
dc.subject Set en_US
dc.subject Subset en_US
dc.title Integrarea matematicii și biologiei în curriculumul școlar pentru învățământul secundar: o abordare interdisciplinară en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    1-2 noiembrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account