dc.contributor.author |
DAVIDENKO, Andrey |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-29T05:03:00Z |
|
dc.date.available |
2025-03-29T05:03:00Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
DAVIDENKO, Andrey. STEM: expects and results. În: Materialele conferinței științifice internaționale „Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale (concept STEAM)”, ediția a 4-a = Proceedings of the fourth international scientific conference „Inter/transdisciplinary approaches in the teaching of the real sciences, (STEAM concept)”, Chisinau, November 1-2, 2024. Chișinău: IDIS „Viitorul”, 2024, pp. 58-64. ISBN 978-5-86654-132-4(PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-5-86654-132-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7280 |
|
dc.description |
Articolul este dedicat problemei introducerii abordărilor STEM în procesul educațional la disciplinele științelor naturale. Problema nu mai este nouă și a reușit să acumuleze idei false care interferează cu ea. Tocmai din acest motiv autorul face o analiză detaliată a acesteia și încearcă să arate concis rezultatele obținute.
Aspectul cel mai important în abordările STEM, conform autorului textului, sunt componentele lor de cercetare și inginerie. Prima dintre ele decurge din caracteristicile științelor naturii, iar a doua este o etapă logică care arată capacitățile lor pentru dezvoltarea industriei, protecția mediului și multe altele. Autorul face concluzii pe baza cercetărilor sale științifice și a multor ani de activitate didactică la școală și instituții de învățământ superior. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article is devoted to the problem of introducing STEM approaches into the educational process in natural sciences. The problem is not fresh and has managed to accumulate false ideas that hinder it. It is for this reason that the author makes a detailed analysis of it and tries to show the results obtained in a concise text.
According to the author of the text, the main thing in STEM approaches is their research and engineering components. The first of them follows from the features of the natural sciences, and the second is a logical step showing their potential for industrial development, environmental protection and much more. The author draws conclusions based on his scientific research and many years of pedagogical work in schools and higher education institutions. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
STEM |
en_US |
dc.subject |
Training |
en_US |
dc.subject |
Development |
en_US |
dc.subject |
Research |
en_US |
dc.subject |
Engineering |
en_US |
dc.subject |
Învățare |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare |
en_US |
dc.subject |
Cercetare |
en_US |
dc.subject |
Inginerie |
en_US |
dc.title |
STEM: expects and results |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |